آخرین اخبار :
کد خبر : 1009 شنبه 29 ارديبهشت 1397 سیاست
در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه مازندران

با ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در فریدونکنار و منطقه ویژه گردشگری در نور موافقت شد

در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان ایجاد طرح منطقه ویژه اقتصادی در بندر فریدونکنار و طرح منطقه ویژه گردشگری در نور-چمستان با اکثریت آرا به تصویب رسید

استاندار مازندران در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان با اشاره به این که درآمد مصوب اعتبارات هزینه ای استان در سال ۹۶ بالغ بر ۴۹۸ میلیارد تومان و عملکرد آن بمیزان ۵۵۹ میلیارد تومان بوده است، گفت: بر نحوه مصرف اعتبارات هزینه ای از سوی دستگاه ها، مراقبت جدی صورت گیرد و هدف گذاری کاهش ۱۵ درصدی صرف هزینه ها تحقق یابد.
به گزارش روابط عمومی استانداری، محمد اسلامی، بر احصا فرآیندهای دستگاه ها، تعیین و تقسیم این فرآیندها به اصلی و فرعی و برقراری سیستم اتوماسیون اداری بمنظور ایجاد چالاکی و چابکی در ادارات تاکید کرد و خاطرنشان ساخت: ساختار سنتی ادارات باید به ساختار نوین تغییر یابد.
مقام عالی دولت در مازندران، یادآور شد: کارآمدی و کارآیی نیروهای انسانی و اصلاح سیستم برای ارتقا نرخ پاسخگویی و راندمان و کاهش هزینه ها ضروری است.
استاندار بر تشکیل کمیته ای مرکب از معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی و مدیر کل اقتصاد و دارایی استان بمنظور شناسایی نیروهای به کار گرفته شده و خودروهای مورد استفاده ، تعیین و تکلیف طرح های نیمه تمام و اراضی و ساختمان های مازاد بویژه در بافت های فرسوده تاکید کرد.
رییس شورای برنامه ریزی و توسعه استان، با بیان این که رفت و آمدهای غیرضرور و افزایش هزینه ها، مردم را ناخرسند می کند، عنوان نمود: بارگذاری دیتا سنتر استان بعنوان گامی موثر در تقویت پاسخگویی به مردم از سوی دستگاه ها دنبال شود.
استاندار با اشاره به این که کمیته ملی توسعه منابع آب از استانداران خواسته است تا طرح ارتقا بهره وری آب و خاک استان متبوع را طی یکماه به این کمیته ارایه نمایند، تاکید کرد: مجموعه اقدامات و مدل تامین مالی این طرح بصورت یک برنامه کامل دیده شود.
اسلامی بر توسعه آب بندان ها در این راستا تاکید کرد و یادآور شد: برای ارتقا توان ذخیره سازی آب باید توسعه ظرفیت های موجود را مورد توجه قرار داد.
استاندار با اشاره به وجود دو ظرفیت منطقه ویژه امیرآباد و نوشهر در مازندران، گفت: در تلاشیم یک منطقه ویژه اقتصادی در بندر فریدونکنار و یک منطقه ویژه گردشگری در نور-چمستان ایجاد نماییم و برای تصمیم گیری در خصوص ایجاد یک منطقه آزاد تجاری؛ مقرر شد کمیته ای مرکب از افراد خبره و علمی از استان و شورای عالی مناطق آزاد طی یکماه در این خصوص، مطالعه و جمع بندی لازم را ارایه نمایند.
اسلامی با اشاره به این که دولت، سند اوراسیا را امضا نموده است و این سند در برگیرنده یک منطقه آزاد مشترک تجاری است که مبادلات را تسریع و تسهیل می نماید، ابراز داشت: مازندران، سهم قابل ملاحظه ای در این سند می تواند داشته باشد و استان باید با احصا سهم خود در راستای افزایش سهم بازار خود اهتمام نماید.
گفتنی است؛ در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان که با حضور اسماعیلی، نماینده مردم نور و محمود آباد در مجلس شورای اسلامی و دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس برگزار شد، ایجاد طرح منطقه ویژه اقتصادی در بندر فریدونکنار و طرح منطقه ویژه گردشگری در نور-چمستان با اکثریت آرا به تصویب رسید.
در آغاز این جلسه غلامی، رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی و یخکشی، مدیر عامل آب منطقه ای استان، در خصوص اعتبارات سال ۹۶ و ۹۷ استان و طرح ارتقا بهره وری آب و خاک استان به ارایه گزارش پرداختند.

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها