آخرین اخبار :
کد خبر : 1014 دوشنبه 31 ارديبهشت 1397 علم و فناوري
روابط عمومی دانشگاه مازندران

کارگاه های آموزشی ویژه اساتید و کارمندان دانشگاه و کارشناسان مراکز مشاوره منطقه 2 کشور

به گزارش روابط عمومی دانشگاه مازندران، مرکز مشاوره دانشجویی دانشگاه مازندران با مشارکت دفتر مشاوره و سلامت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اقدام به برگزاری کارگاه های آموزشی ویژه اساتید، کارمندان و کارشناسان مراکز مشاوره منطقه 2 کشور کرد.

     به گزارش روابط عمومی دانشگاه مازندران، مرکز مشاوره دانشجویی دانشگاه مازندران با مشارکت دفتر مشاوره و سلامت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اقدام به برگزاری کارگاه های آموزشی ویژه اساتید، کارمندان و کارشناسان مراکز مشاوره منطقه 2 کشور کرد.

       براساس این گزارش، دکتر سهیلا هاشمی مدیر مرکز مشاوره دانشجویی دانشگاه مازندران با اعلام این خبر افزود: "کارگاه پیشگیری از اعتیاد"با هدف آشنایی با انواع مواد مخدر، باورهای شایع و اشتباه درمورد اعتیاد، شناسایی دانشجویان در معرض خطر، نحوه ارجاع و مداخله و نقش اساتید در پیشگیری از خودکشی برای اعضای هیات علمی دانشگاه برگزار شد.

       دکتر هاشمی ادامه داد: با توجه به اینکه روز 25 اردیبهشت ماه، روز بین المللی خانواده نام گذاری شده است، نشست تخصصی با حضور متخصصان و همیاران مشاور منطقه 2 کشور در زمینه "مهمترین چالش های زندگی مشترک و مدیریت آن" برای دانشجویان در این روز برگزار شد. هدف از این نشست، زندگی مشترک دانشجویان و فضای مجازی، فرزند پروری، خشونت در خانواده، طلاق، اشتغال در خانواده، فرصت ها و چالش ها، ازدواج دانشجویی و چالش های پیش رو، نقش خانواده ها در روابط زوجین، ساختار قدرت در خانواده و چگونگی مدیریت آن، سن ازدواج و تعهد و نقش آن در زندگی مشترک زوجین بوده است.

      مدیر مرکز مشاوره دانشجویی دانشگاه خاطر نشان ساخت: همچنین کارگاه آموزشی "مداخله در شکست های عاطفی و بایدها و نبایدها در روابط دختر و پسر" ویژه درمان گران مراکز مشاوره برگزار شد. این کارگاه نیز با هدف آگاهی از بروز شکست عاطفی، عوامل زمینه ساز(زیستی، شخصیتی، خانوادگی و اجتماعی )، درگیر کردن عوامل تاثیرگذار در کنترل، آسیب های شکست عاطفی و روش های مداخله در بحران سوگ برای کارشناسان مراکز مشاوره دانشجویی منطقه 2 کشور برگزار شده است.

       لازم به یادآوری است: این کارگاه ها از روز یکشنبه 23 اردیبهشت 96 آغاز و تا روز چهارشنبه 26 اردیبهشت ماه ادامه داشت.

 

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها