آخرین اخبار :
کد خبر : 1025 سه شنبه 1 خرداد 1397 علم و فناوري
روابط عمومی دانشگاه مازندران

کسب مقام دوم و سوم رویداد کارآفرینی توزیع انرژی الکتریکی توسط دانشجویان دانشگاه مازندران

۱۳ نفر از دانشجویان مهندسی برق دانشگاه مازندران در اولین رویداد کار آفرینی حوزه توزیع انرژی الکتریکی(استارتاپ ویکند توزیع انرژی الکتریکی) کشور، به کسب مقام دوم و سوم این رویداد نایل آمدند.

  به گزارش روابط عمومی دانشگاه مازندران، ۱۳ نفر از دانشجویان مهندسی برق دانشگاه مازندران در اولین رویداد کار آفرینی حوزه توزیع انرژی الکتریکی(استارتاپ ویکند توزیع انرژی الکتریکی) کشور، به کسب مقام دوم و سوم این رویداد نایل آمدند.

       براساس این گزارش، دکتر حیدر جانعلی زاده معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه مازندران با اعلام این خبر افزود این رویداد که روز 19 اردیبهشت و با سخنرانی مهندس ارجمند مدیرکل نظارت بر انتقال و توزیع انرژی الکتریکی وزارت نیرو افتتاح شد، با برگزاری 7 کارگاه ادامه پیدا کرد.  

       دکتر جانعلی زاده ادامه داد: برخلاف اکثر رویدادهای استارت آپی که موضوع مشخصی ندارد و شرکت کنندگان می‌توانند در هر زمینه‌ای ایده‌ پردازی کنند، این رویداد کاملا تخصصی بوده و در اولین کارگاه، آن ها بطور کلی با زمینه‌های مطالعاتی مرتبط با صنعت توزیع آشنا شدند و به عبارتی دیگر ذهن آنها فقط در همان موارد جهت ‌دهی شد.

       معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه خاطرنشان کرد: سپس چالش‌ها و نیازهای اولویت ‌دار صنعت توزیع کشور تشریح و تاکید گردید که به علت هم راستایی با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، بهتر است که از کلیه مباحث مرتبط، ایده‌های خود را در راستای نیازهای کشور متمرکز کنند. سپس نمونه‌هایی از راهکارها و ایده‌های استارتاپی که می‌تواند در کشور راه گشا باشد، تشریح تا شرکت‌کنندگان جوان این رویداد بتوانند ایده ‌پردازی پخته‌ تری انجام دهند.

      وی افزود: از میان ۲۰ طرح اولیه ارایه شده، 6 ایده برای ادامه کار برگزیده شد که از این میان، ۳ طرح از سوی دانشجویان دانشگاه مازندران بود. پس از داوری توسط سه تن از متخصصان صنعت توزیع از توانیر، شرکت توزیع شهرستان اصفهان و شرکت توزیع استان تهران، سه گروه استارتاپی برتر مشخص شد؛ که از این میان تیم های سنم و کام،‌ که از تیم های دانشگاه مازندران بودند توانستند عنوان دوم و سومی این رویداد ملی را به خود اختصاص دهند.

       دکتر جانعلی زاده تاکید کرد: شرکت در این رویداد، تجربه های بسیار با ارزشی برای دانشجویان به همراه داشته و موجب شد تا نیاز ها و چالش های روز رشته خود را بشناسند و ذهن خود را برای حل این مشکلات درآینده پرورش دهند. امید است مسوولان دانشگاه از چنین رویدادهایی که انجمن خواستار شرکت یا برگزاری آن، جهت بالا بردن سطح علمی دانشجویان مهندسی برق می باشد، حمایت کنند.  

اسامی دانشجویان دانشگاه مازندران که در این رویداد رتبه دوم را کسب کردند:

نام تیم: سنم

دانشجویان(سید علیرضا سجادیان، عباس شیخی، علی قلی زاده (از دانشجویان رشته علوم کامپیوتر)، نیما یوسفی و شهرت سلیمان اف(از دانشجویان رشته اقتصاد)

اسامی دانشجویان دانشگاه مازندران که در این رویداد رتبه سوم را کسب کردند:

نام تیم: کام

دانشجویان(ایمان خسروی، مرتضی حسن نژاد، اویس مرادی و حسین جعفری)

 

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها