آخرین اخبار :
کد خبر : 1063 شنبه 5 خرداد 1397 ورزش

پرسش‌های مردم بابل از رییس فدراسیون فوتبال، رییس کمیته اخلاق و رسانه‌های سراسری

در پی شکایت حدود سه هفته پیش باشگاه خونه‌به‌خونه بابل به #کمیته_اخلاق فدراسیون فوتبال با دو پرونده تبانی در دیدار نساجی و راه‌آهن و صغرسنی بازیکن نساجی، نحوه بررسی این پرونده توسط کمیته اخلاق و برخورد روز پنج‌شنبه ریاست این کمیته با وکیل این باشگاه، نگرانی‌های زیادی را در بین شهروندان بابل و هواداران تیم خونه‌به‌خونه ایجاد کرده است.

در پی شکایت حدود سه هفته پیش باشگاه خونه‌به‌خونه بابل به #کمیته_اخلاق فدراسیون فوتبال با دو پرونده تبانی در دیدار نساجی و راه‌آهن و صغرسنی بازیکن نساجی، نحوه بررسی این پرونده توسط کمیته اخلاق و برخورد روز پنج‌شنبه ریاست این کمیته با وکیل این باشگاه، نگرانی‌های زیادی را در بین شهروندان بابل و هواداران تیم خونه‌به‌خونه ایجاد کرده است.

از این رو، پرسش‌های بسیاری که در این راستا ذهن شهروندان بابل و بسیاری از افراد حق‌طلب را به خود مشغول کرده است با #مهدی_تاج ریاست محترم #فدراسیون_فوتبال و #مرتضی_تورک ریاست محترم #کمیته_اخلاق فدراسیون فوتبال در میان می‌گذاریم، باشد که پاسخی دریافت شود:

۱- آیا عملکرد کمیته اخلاق و #رفتار_رئیس این کمیته با یک #وکیل_خوشنام بین‌المللی که سال‌ها مشاور حقوقی عالی و وکیل فدراسیون فوتبال در زمان ریاست #دکتر_دادکان بوده است، دیگر امیدی برای #مردم_بابل جهت احقاق حقوق عادلانه‌شان باقی گذاشته است؟
از امروز چه کسی و مرجعی از حقوق مردم بابل در کمیته اخلاق دفاع خواهد کرد؟!

۲- آیا نجابت، صبر و منش مردم بابل طی یک‌ماه گذشته و توصیه‌های مکرر وکیل شریف‌شان به اینکه به کمیته اخلاق و قانون اعتماد کنید هیچ ثمره و نتیجه‌ای در پی داشته است؟ یا اینکه با توجه به وقایع روز پنج‌شنبه و #الزام وکیل محترم به #ترک_فوری کمیته اخلاق آنان را از #اجرای_عدالت و #مجازات_تبانی‌کنندگان ناامید کرده است؟‌

۳- چرا سایت فدراسیون فوتبال #دعوت‌نامه_رسمی و کتبی حضور مسئولان و مدیران و وکلای #خونه‌به‌خونه را منتشر نمی‌کند؟
مگر #ارکان_قضایی فدراسیون فوتبال نباید #ابلاغیه_رسمی برای #شاکی یا #متهم ارسال نمایند؟
مگر طبق مقررات #آیین‌نامه_انضباطی نباید #دعوتنامه باشگاه‌ها بطور رسمی از طریق #اتوماسیون_اداری فدراسیون فوتبال برای #هیات‌فوتبال_استان و #باشگاه ارسال شود؟ 

۴- آیا کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال پس از نزدیک به سه هفته از شکایت باشگاه خونه به خونه هیچکدام از بازیکنان #راه‌آهن که متهم به #تبانی هستند را #احضار کرده است؟

۵- اگر شکایت باشگاه خونه به خونه وارد نمی‌باشد، چرا بطور روشن و شفاف و با روشی منطقی و قانونمند رسیدگی به این پرونده انجام نمی‌گیرد؟ و با وکیل باشگاه با طمأنینه و در آرامش و با رعایت احترام به عنوان یک طرف دعوی برخورد نمی‌شود؟!

۶- آیا با این روند رسیدگی و نحوه برخورد، باید به این نتیجه برسیم که از نهادهای نظارتی فوتبال کشور ناامید گشته و به دنبال احقاق حق در #AFC و #فیفا باشیم؟!


و سوالاتی از رسانه‌های ورزشی و خبرگزاری‌های کشور:
۱- جایگاه شما رسانه‌ها در پیگیری روند پرونده‌های این‌چنینی چیست؟ آیا منتظر می‌مانید فدراسیون فوتبال و کمیته‌های تابعه آن، اطلاعیه‌ای صادر کنند و شما منتشر کنید؟

۲- آیا تاکنون از چرایی نحوه برخورد رییس محترم کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال با وکیل بین‌المللی فوتبال کشور پرسیده‌اید؟

۳- آیا پرسیده‌اید چرا این کمیته پس از سه هفته، حتی یکی از #متهمین به تبانی را #احضار نکرده است؟ مگر می‌شود بدون احضار افراد مورد نظر، #حکم صادر کرد؟

۴- آیا پرسیده‌اید چرا در سایت فدراسیون فوتبال #اطلاعیه_دروغ (دعوت از مدیران و وکیل باشگاه خونه‌به‌خونه جهت حضور در جلسه رسیدگی به شکایت) منتشر می‌شود؟!

۵- اگر #حق باشگاه خونه به خونه در این پرونده #تضییع شود،‌ جایگاه شما در بررسی و شفاف‌سازی روند این پرونده و اتفاقات مرتبط با آن کجاست؟

آنچه که برای مردم بابل و هر فرد عدالت‌خواهی در این پرونده اهمیت دارد، چیزی جز #عدالت در روند رسیدگی به شکایت توسط نهاد مربوطه و #رای_عادلانه، نیست.

امیدواریم ریاست محترم فدراسیون فوتبال، ریاست محترم کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال و رسانه‌های ورزشی و خبرگزاری‌های کشور با پاسخ به این سوالات، ابهامات و نگرانی‌های ایجاد شده برای هواداران فوتبال در بابل را برطرف کرده و آنان را از ناامیدی نسبت به برخورد عادلانه با این پرونده برهانند.

شنبه ۵ خرداد ۹۷

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها