آخرین اخبار :
کد خبر : 1100 پنج شنبه 10 خرداد 1397 اجتماعی
استاندار مازندران در نشست با اعضاء سازمان نظام پزشکی استان؛

نظام پزشکی باید سازمانی معیار، شاخص و هدایتگر باشد/ توجه به سلامت در جامعه نهادینه شود

رییس کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان، با بیان این که نیازداریم فرهنگ توجه به سلامت را در جامعه نهادینه کنیم به نحوی که پیشگیری مقدم بر درمان محقق شود، گفت: نظام پزشکی باید سازمانی معیار، شاخص و هدایتگر باشد، ‎

به گزارش روابط عمومی استانداری، محمد اسلامی، استاندار مازندران در نشست با اعضاء سازمان نظام پزشکی استان با اشاره به این که سلامت جامعه از تکالیف بنیادی و اولیه حاکمیت است، تصریح کرد: نیازداریم فرهنگ توجه به سلامت را در جامعه نهادینه کنیم به نحوی که پیشگیری مقدم بر درمان به معنای واقعی کلمه محقق شود.

رییس کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان، با بیان این که مازندران به دلایل مسایل زیست محیطی و سبک تغذیه، با بیماری های فراوانی روبروست که نیازمند برخوردی علمی است، گفت: باید روی اطلس بیماری و درمان و طرح آمایش درمانی استان کار کنیم تا موفق به مدیریت و کنترل مساله شویم و در این راستا رویکرد اساسی با جامعه انسانی است.

استاندار با اشاره به این که نظام پزشکی باید سازمانی معیار، شاخص و هدایتگر باشد، گفت: جایگاه یک سازمان معیار خدشه ناپذیر است و باید با حرکت علمی و منصفانه ارتقاء یابد.

استاندار با بیان این که توریسم سلامت از جمله محورهای برنامه اقتصاد مقاومتی استان است، خاطر نشان ساخت: فرصت های خوبی در این سند برای ایفای نقش جامعه پزشکی در حوزه توریسم درمانی و فعالیت های اقتصادی بویژه با کشورهای همسایه وجود دارد.

وی یاد آور شد: باید یکپارچگی فکری و رفتاری بر جامعه پزشکی حاکم شود تا در سایه هم افزایی بتوانیم ضمن ارایه مطلوب خدمات، رضایت مردم را فراهم نماییم.

استاندار با اشاره به این که امریکا و اسراییل به سرکردگی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس با شقاوت کامل بدنبال شکستن قدرت جمهوری اسلامی است، گفت: جمهوری اسلامی چون در کلوب قدرت آن ها واقع نیست، قدرتمند و دارای استقلال است و آن ها می خواهند این قدرت را بشکنند. 

اسلامی، تصریح کرد: استقلال و عدم تبعیت، جرم ملت ماست. ملت ما نمی خواهد سفارتخانه های بیگانگان برای آنها تصمیم بگیرند.آن ها با جنگ اقتصادی بدنبال شکستن استقلال و قدرت ملت ما هستند. 

مقام عالی دولت در مازندران، با بیان این که امروز دولت ما تصمیم گرفته تا با تک نرخی کردن قیمت ارز، نظام یکپارچه و صحیحی را بر اقتصاد حاکم کند، افزود: خرید و فروش ارز خارجی در تمام دنیا جرم محسوب می شود و در شمار ضوابط پولشویی است. پول باید در سیستم بانکی جابجا شود و هیچ شرکتی و شرکت های دارویی حق ندارند محصولاتش را با قیمت هایی بالاتر از قیمت دلار تعیین شده بفروشند.همه باید بصورت هماهنگ با این جریانات مقابله کنند.

استاندار با اشاره به این که مردم جز صداقت و شفافیت چیزی نمی خواهند، افزود: سازمان نظام پزشکی استان باید برای تنویر افکار عمومی در تعامل با رسانه ها و صدا و سیما پیشقدم باشد و با تخلفات و سهل انگاری های سیستم نظام پزشکی استان در همه بخش ها برخورد کند.

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها