آخرین اخبار :
کد خبر : 11405 پنج شنبه 8 فروردين 1398 دولت و ادارات
مدیرکل راه و شهرسازی مازندران خبر داد :

300 میلیارد تومان خسارت وارده به محورهای مواصلاتی در استان

مهندس سید محمد نظری مدیر کل راه و شهرسازی استان میزان خسارات وارده به محورهای مواصلاتی استان را در جریان سیل اخیر 300 میلیارد تومان اعلام نمود .

 به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه شهرسازی مازندران سید محمد نظری که میهمان برنامه تلویزیونی در استان شبکه طبرستان بوده است با اشاره به این موضوع که عملیات زهکشی در نواحی  بالادست راه های استان از موضوعات مهم و اساسی می باشد افزود :  می بایست این فرآیند مهم  عملیاتی و اجرایی گردد تا آب ها به مسیرهای مشخص هدایت گردد که منجر به  حوادث این چنینی نگردد.

مدیرکل راه شهرسازی گفت : در مناطق دشت خیز تجاوزهای فراوانی نسبت به رودخانه ها صورت گرفته است که سبب شده است طبیعت مسیر خود را باز پس  بگیرد لذا سیلاب های اخیر نشان داده است که می بایست نسبت به مراقبت از بستر حریم و رودخانه ها مراقبت و هوشیاری بیشتری نماییم.

مهندس نظری تصریح کرد : در جریان سیل اخیر که در استان رخ داده است پل ها و  دیواره هایی که آسیب دیده و یا تخریب گردیده ناشی از تجاوزهایی بوده است که نسبت به رودخانه ها صورت گرفته است.

وی یادآور شد : آب بندان ها ظرفیت های مناسبی برای استان می باشد که اعتبارات ملی مناسب برای این مهم در نظر گرفته شده است .

وی خاطرنشان کرد : در حوزه آبخیزداری بیش از 7 هزار کیلومتر رودخانه داریم و بیش از 2 هزار کیلومتر انهار رودخانه داریم که می بایست ساماندهی این فرآیندها صورت گیرد تا در مواقع بروز حوادث کمترین خسارت را داشته باشیم .

وی افزود : برای جلوگیری از تخریب بستر رودخانه ها می بایست سازه های خوبی در نظر گرفته شود و منابع مناسبی تخصیص داده شود  تا انشاءاله شاهد حوادث این چنینی در سال های آینده نباشیم و در بحث کنترل سیلاب ها سند کنترل سیلاب ها و جلوگیری از حوادث غیرمترقبه در حال تدوین و آماده شدن است تا مازندران هم دارای ردیف اعتبار ملی جهت کنترل سیلاب گردد .

سید محمد نظری همچنین با اشاره به اینکه در دو بخش خسارت جاده ای داشتیم گفت  :  در حوزه راه و راه آهن این میزان نزدیک به 300 میلیارد تومان بوده است و در راه آهن 15 میلیارد تومان بوده است و مابقی در حوزه راه های اصلی فرعی روستایی بوده است که پس از مشخص شدن میزان دقیق مبلغ خسارت ها نسبت به انتخاب مشاور و طرح مطالعاتی اقدام می گردد و سپس پیمانکار مربوطه مشخص و عملیات مربوط به بازسازی محورهای مواصلاتی اجرایی خواهد شد .

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها