آخرین اخبار :
کد خبر : 11421 دوشنبه 19 فروردين 1398 دولت و ادارات
مدیرکل راه و شهرسازی استان مازندران:

نیاز به 500 میلیارد تومان جهت بازسازی راه های استان

سید محمد نظری گفت : براساس برآورد و نظر مهندسین مشاور ، جمع بندی نهایی 500 میلیارد تومان جهت بازسازی راه های استان نیازمند اعتبارات لازم می باشیم.

سید محمد نظری گفت : براساس برآورد و  نظر مهندسین مشاور ، جمع بندی نهایی 500 میلیارد تومان جهت بازسازی راه های استان نیازمند اعتبارات لازم می باشیم.

 

به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی استان مازندران سید محمد نظری با اشاره به اینکه 52 کیلومتر از محورهای مواصلاتی استان دچار خسارت و  تهدید شده اند خاطرنشان کرد :  در 372 نقطه از استان   رانش داشتیم و همچنین  19 دستگاه پل های ارتباطی از 30 الی 100 درصد دچار خسارت شدند.

وی افزود :      

مجموعا  براساس برآورد و  نظر مهندسین مشاور ، جمع بندی نهایی 500 میلیارد تومان جهت بازسازی راه های استان نیازمند اعتبارات لازم می باشیم و همچنین دستگاه های خدمات رسان برای تامین آب برق گاز تلفن وارد عمل شدند و هیچ روستایی در استان از مشکلات خدماتی فوق برخوردار نمی باشد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تصریح کرد :

در حال حاضر در شهرستان سوادکوه با توجه به ناپایداری های موجود در بعضی از بخش های که ناشی از ورود آب به زیر  دیوارها  بوجود آماده است لذا تثبیت بسترها و انحراف آب های موجود در دستور کار قرار گرفته است که مهندسین مشاور درحال برآوردهای لازم و  کارشناسی می باشند که می بایست به ما اعلام نظر کنند تا بتوانیم اقدامات لازم اقدامات لازم را در راستای رفع موانع و مشکلات پیش رو معمول نماییم .

وی همچنین با اشاره به اینکه محور سوادکوه تنها محور ترانزیتی  و تریلی رو می باشد افزود :  با نصب تابلو علائم و  نیوجرسی ایمن سازی لازم را صورت دادیم تا بتوانیم به نوعی از بروز حادثه خاصی جلوگیری شود تا شاهد بار ترافیکی سنگین در این محدوده آسیب پذیر نباشیم و به نوعی در اولین فرصت نسبت به احداث دیوارهای ضامن اقدام نماییم .

نظری همچنین یادآور شد:

 

 

 

اولویت بعدی تثبیت پل های موجود حدفاصل زیرآب -ابتدای قائمشهر می باشد که با توجه به اینکه پل های زیادی بدلیل از بین رفتن رادیوبریست و آب شکستگی پایه های پل در معرض خطر هستند که بلافاصله پس از وضعیت عادی و ایجاد دلواسیون ، تزریق بتون و پایدار سازی پل های موجود را در دستور کار قرار دادیم که حسب دستور استاندار مازندران  همکارانمان در اداره راهداری و حمل نقل جاده ای باتوجه به استقرار 40 دستگاه ماشین آلات در این شهرستان نسبت به ساماندهی این پل ها اقدام نمایند  .

وی گفت :

ارتفاع خاکریزها در سوادکوه بسیار زیاد است و دیوارهای موجود در رودخانه ها و بسترهای آبی نیاز به عملیات شمع کوبی و نیلینگ دارند که  علی رغم حجم بالای هزینه ها   بسیاری از نقاط در سوادکوه نیازمند به افزایش و ایجاد ارتفاع دیواره ها دارند که با اعلام نظر مهندسین مشاور پس از عادی شدن وضعیت ،  پیمانکاران مربوطه عملیات اجرایی را آغاز خواهند کرد.

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها