آخرین اخبار :
کد خبر : 11430 جمعه 23 فروردين 1398 اجتماعی
جانشین ستاد مبارزه با مواد مخدر مازندران :

نگاهها نسبت به مبارزه با مواد مخدر باید به روز شود

جانشین ستاد مبارزه با مواد مخدر مازندران گفت : نگاهها نسبت به مبارزه با مواد مخدر باید مطابق با سرعت تحولات اجتماعی روزآمد شود تا موفقیت به همراه داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، حسین حسن نژاد روز چهارشنبه درنشست کارشناسان شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر فرمانداری های شهرستان های مازندران در ساری افزود : اگر ما ابراز مبارزه با مواد مخدر در اختیارمان را مطابق با این سرعت تحولات اجتماعی هماهنگ نکنیم، نمی توانیم موفقیت خوبی در امر مبارزه داشته باشیم.


وی توضیح داد : راهی جز تغییر نگاهها در مبارزه با مواد مخدر مطابق با سرعت تغییر تحولات اجتماعی نداریم و در غیر این صورت نباید انتظار کاهش آسیب های اجتماعی را داشته باشیم.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران با اشاره به رشد مصرف روانگردان در جامعه ، تاکید کرد : باید نگاهها نسبت به مبارزه با روانگردان در جامعه تغییر کند و علاوه بر آن آسیب های اجتماعی ناشی از این مواد مخدر صنعتی مورد بررسی قرار گیرد.


حسن نژاد اظهار داشت : ما برای تغییر نگاهها در حوزه مواد مخدر باید اطلاعات درستی از انواع این مواد و آسیب های وارده داشته باشیم و تمام دستگاههای مرتبط نیز نیاز است تا وظایف خود را در حوزه فرهنگی و پیشگیری انجام دهند.


وی با اشاره به مهاجر پذیری مازندران گفت : ما در این حوزه نباید صرفا به دنبال جذب گردشگر و مسافر باشیم ، بلکه باید نیازهای فرهنگی و اجتماعی این مسافران نیز مورد توجه قرار گیرد.

او اضافه کرد : اگر نتوانیم برنامه نشاط اجتماعی را برای این مسافران در نظر نداشته باشیم، قطعا این حجم از مسافران می توانند آسیب اجتماعی و حتی اقتصادی ایجاد کنند.
معاون استاندار مازندران گفت : افزایش مصرف بنزین نشان می دهد که بیشتر اوقات مسافران ما به خودروگردی صرف شده و باید زیرساخت های اجتماعی و فرهنگی را مطابق با نیاز مسافران افزایش دهیم تا بتوانیم وقتشان را به جای خودرو گردی در این امکان صرف کنند.

حسن نژاد افزود : اگر ما نتوانیم غنی سازی اوقات فراغت برای مسافران داشته باشیم، باید انتظار داشته باشیم که استکبار جهانی که به دنبال ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی بسیج شدند برای این اقشار بزرگ برنامه ریزی کنند.

وی نبود مهارت زندگی را منشا بسیاری از آسیب های اجتماعی در جامعه دانست و گفت : رشد طلاق عاطفی در جامعه نشانگر نبود مهارت زندگی است.

جانشین شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران وجود ارتباط میان روی آوری به مواد مخدر با بیکاری و فقر را نادرست دانست و افزود : مهم ترین مشکل در این زمینه مربوط به حوزه فرهنگی است.

حسن نژاد با انتقاد از بهانه عدم تخصیص اعتبار از سوی دستگاههای فرهنگی برای اجرای برنامه های اجتماعی و فرهنگی ، گفت : تمام دستگاههای فرهنگی و اجتماعی موظفند طرح های پیشگیرانه آسیب های اجتماعی ارایه دهند و اعتبار موجود باید برای جهت گیری در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی و فرهنگی هزینه شود.

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها