آخرین اخبار :
کد خبر : 1155 سه شنبه 22 خرداد 1397 اجتماعی
فرماندار نكا عنوان کرد:

ظرفيت گردشگری شرق مازندران مغفول مانده است

فرماندار نكا گفت: افزايش ماندگاری حضور مسافران در گرو برنامه‌ريزی و زيباسازی‌های مناسب است و اين مسأله در شرق مازندران و در شهرستان نكا بايد بيش از پيش مورد توجه قرار گيرد

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان نکا به نقل از خبرگزاری فارس، عبدالجواد توحیدی‌مقدم سرپرست فرمانداری شهرستان نکا، در آیین افتتاح طرح ساحل دریای نکا و در بازدید میدانی از ساحل و امکانات فراهم شده اظهار کرد: منابع طبیعی و محیط زیست از جمله امانت خدادادی در اختیار ما است که باید استفاده درست و حفاظت از آن به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود و استفاده مناسب از این ظرفیت‌ها انجام شود.

وی افزود: در سال حمایت از کالای ایرانی قرار داریم و علاوه بر مسؤولان، مردم هم باید بیش از پیش در این بخش وارد شده و برای حمایت از کالای داخلی تلاش کنند چرا که مهمترین اصل، در این بخش در اختیار مردم است.

فرماندار نکا گفت: دولت باید سیاست‌گذاری مناسب برای استفاده از تولید داخلی داشته و همچنین تولیدکننده هم باید برنامه مدون برای تولید با کیفیت و مناسب داشته باشد.

این مسؤول بیان کرد: ظرفیت گردشگری شرق مازندران مغفول مانده است و باید ددر این راستا تلاش بیشتری انجام شود و با برنامه‌ریزی مناسب در این بخش وارد شویم.

توحیدی‌مقدم، با اعلام اینکه صنعت گردشگری فرهنگ فرابخشی است؛ یادآور شد: گردشگری از جمله صنایع با درآمدزایی بالاست که شاید در برخی از موارد مورد غفلت واقع شده است و لذا با توجه به اینکه صنعت ارزآور است؛ باید توجه ویژه به آن اعمال شود.

وی افزود: بوم‌گردی در دهستان‌های شرق مازندران از جمله موارد مهمی است که باید مورد توجه جدی و استقبال مناسب قرار گیرد تا با استفاده از این ظرفیت در اقتصاد خانوارهای روستایی تأثیرگذار باشد.

فرماندار نکا گفت: شهرهای شرق مازندران نباید تنها شهری برای گذر مسافران باشد؛ بلکه باید با برنامه‌ریزی و زیباسازی‌های لازم مدت ماندگاری مسافران را افزایش دهیم.

این مسؤول شهرهای شرق مازندران را شهرهای متصل به هم دانست که همچون جزایر جدای از هم نیستند؛ بلکه همچون زنجیره به هم متصل هستند و باید در این بخش با اتحاد و همدلی بیشتری فضاسازی مناسب برای افزایش ماندگاری مسافران و گردشگران در شهرهای مختلف نکا، بهشهر و گلوگاه فراهم شود.

توحیدی‌مقدم با تأکید بر توسعه و رشد مناسب در بخش‌های مختلف گفت: ما نیازمند توسعه در بخش‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و غیره هستیم و برای این منظور باید با اتحاد، همدلی و برنامه‌ریزی مناسب برای توسعه گام برداریم.

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها