آخرین اخبار :
کد خبر : 19682 پنج شنبه 9 آبان 1398 اجتماعی

8 تصور اشتباه قبل از ازدواج

در علم روانشناسی ۸ تصور اشتباه که در بلند مدت باعث طلاق وجدایی میشود به شرح ذیل می باشد

 

 در علم روانشناسی ۸ تصور اشتباه که در  بلند مدت باعث طلاق وجدایی میشود به شرح ذیل می باشد 

۱. تغییرش میدهم!
اگر شما هم چنین فکری را در سر دارید، نباید فراموش کنید که شما و همسرتان، از دو خانواده و دو فرهنگ متفاوت هستید و هرگز نمی توانید دنیا را از یک دریچه ببینید. و براساس نظریه فروید شخصیت انسانها تا ۷سالگی شکل میگیرد وشما تنها میتوانید بر رفتارهای فرد تاثیر گذار باشید

۲. ما عاشق هم هستیم باید برای هم بمیریم!
اما گمان نکنید برای داشتن یک زندگی عاشقانه، نیاز به یک زندگی افسانه ای دارید، درست است که باید خواستگارتان را دوست داشته باشید ولی این بدان معنا نیست حتما باید تمام انتظارات وخواسته هایتان برایتان بی کم وکاست برآورده شود وطرف مقابل به خاطر عاشق بودن دائما کلمه چشم برزبان بیاورد .تحت الامر شما باشد!

۳. عشق با گذشت زمان تمام می شود؟
یک عشق واقعی می تواند با آرامش و روزمرگی هم همراه شود. عاشق بودن بدان معنا نیست که نگاه دو نفر بهم باشد بلکه نگاه باید به یک هدف ویک نقطه مشترک باشد و رسیدن به آن نقطه درکنارهم.

۴. مسئولیت اداره زندگی به عهده مرد است !
اگر می خواهید زندگی موفق و آرامی داشته باشید، از همان اول سنگ ها را وا بکنید و مسئولیت ها را تقسیم کنید. یا اینکه زن اصلا حق ندارد بیرون از خانه کارکند یا فعالیت اجتماعی داشته باشد.باید خواسته ها مورد توافق طرفین باشد.

۵. مردها، ارزش حمایت را نمی فهمند !
مردها خیلی راحت تفاوت شما با زنان دیگر را می بینند و بیشتر وقت ها شما را با زنان دیگر مقایسه می کنند. دراصل مقایسه کردن ممنوع است وهمیشه ظاهر زندگی دیگران را با باطن زندگی خود مقایسه نکنید .لازم به ذکر است هم اکنون مشاهده میکنیم که در فضای مجازی همه خوشی های خود رو فریاد می زنند.

۶. به خاطر من هر کاری می کند !
درست است که عشق قدرت می آورد، اما قرار نیست که از مرد زندگی تان، به گناه عاشق شدن، یک فرد ضعیف و زیردست بسازید. ومتقابلا یک زن مطیع وفرمانبر .عاشق بودن لازمه درک تفاوت هاست نه صرفا تفا هم ها

۷. خودم را دوست دارد نه جسمم را !
خیال نکنید مردی که عاشق تان است، به جسم شما نیازی ندارد و تنها به تفکرات و کلام شما اهمیت می دهد. لازمه زندگی مشترک رفع هم نیاز عاطفی وهم نیاز غریزی وجنسی است.

۸. یک زندگی موفق، زندگی بدون بحث!
 یک زوج خوشبخت می توانند اختلاف شان را به راحتی با هم در میان بگذارند و حتی برای موضوعاتی که ارزش حیاتی برایشان دارد، بجنگند و پیروز شوند. لازمه  آن داشتن مهارت حل مسله وحل گفتگودرمورد مشکلات درزمان  مناسب می باشد.

نسیم عرب خزائلی روانشناس بالینی درمانگر 
زوج درمانگر

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها