آخرین اخبار :
کد خبر : 20694 شنبه 18 آبان 1398 دولت و ادارات
راه و شهرسازی

برگزاری سومین جلسه کارگروه راه و شهرسازی- جلسه پدافند غیرعامل در شهرستان نور

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نور از برگزاری جلسه پدافند غیرعامل با حضور شهرداری ، فرمانداری ، با محوریت خدمات شهری پدافند غیرعامل در سالن اجتماعات شهرداری این شهرستان خبر داد .

به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره كل راه و شهرسازي استان مازندران مهندس یوسفی رئیس اداره راه و شهرسازی نور در جلسه دبیران كارگروه پدافند غیرعامل ، ضمن قدرداني از همه مديران و اعضاء كارگروه ،  شهرستان نور را از جمله شهرهای پیشرو در حوزه پدافند غیر عامل برشمرده و بر انجام اقدامات پیشگیرانه در زمان مناسب تاکید نمودند .

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نور از اقدامات، عملکرد و فعالیت های صورت گرفته کارگروه، با اشاره به قرارگیری استان مازندران در پهنه خطر نسبی زیاد زلزله، به اختصاص تعداد 11 دستگاه شتابنگار جدید به استان مازندران از سوی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی(متولی شبکه شتابنگاری زلزله کشور) به منظور توسعه شبکه شتابنگاری زلزله کشور اعلام داشتند؛ که با همکاری شهرداری نور نصب و راه اندازی این دستگاه در شهر نور محقق گردید.

 مهندس یوسفی اظهار داشت: این دستگاهها که جنبش زمین و حرکتهای تکنیکی آن را رصد و اطلاعات  را آنلاین در اختیار قرار می دهد برای کاهش خطرپذیری و افزایش تاب آوری شهر امکان بسیار خوبی فراهم می‌کند

در ادامه این جلسه ضمن ارایه اقدامات انجام گرفته مقرر گردید دستگاه های عضوی که تاکنون نسبت به معرفی تاسیسات، ساختمان ها، بناها و محوطه های در اختیار خود جهت اسکان اضطراری در مواقع بحران اقدام ننموده اند، در اسرع وقت به دبیرخانه کارگروه اعلام نمایند.

همچنین مقرر گردید ساختمان های معرفی شده از سوی فرماندهی سپاه شهرستان را جهت امکان اسکان اضطراری در مواقع بحران مورد بررسی و پایش قرار دهند.

و در خصوص طرح آزادسازی حریم و بستر رودخانه در راستای اقدامات پیشگیرانه در مواجه با مخاطرات طبیعی مقرر گردید اقدامات انجام گرفته در قالب گزارش جامع به دبیرخانه کارگروه اعلام گردد.

 

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها