آخرین اخبار :
کد خبر : 20710 شنبه 25 آبان 1398 سیاست
راه و شهرسازی

نخستین همایش تخصصی آسیب شناسی بافت های ناکارآمد شهری از منظر پدافند غیرعامل با اولویت اقدامات بازآفرینی شهری»

مهندس مرعشی رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان قائمشهر ، جویبار و سیمرغ از برگزاری دوره آموزشی پدافند غیرعامل با عنوان «آسیب شناسی بافت های ناکارآمد شهری از منظر پدافند غیرعامل با اولویت اقدامات بازآفرینی شهری» در شهرستان قائمشهر خبر داد .

به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان مازندران مهندس سید مجتبی مرعشی رئیس اداره  راه و شهرسازی شهرستان قائمشهر ، جویبار و سیمرغ ضمن اعلام این خبر افزود : ضرورت و اهمیت برگزاری دوره­های آموزشی مرتبط با مفاهیم حساس و با اهمیتی چون پدافندغیرعامل و بازآفرینی شهری به عنوان گامی موثر در آماده­سازی ذهنی و عملیاتی نیروهای مجری اقدامات پدافند غیرعامل و سایر شهروندان می باشد.

مهندس مرعشی با اشاره به این واقعیت مهم که کشور ما در کانون حوادث تاریخی و جغرافیای طبیعی منطقه واقع شده است عنوان کرد : آمادگی های نظامی و غیرنظامی موضوع پدافند غیرعامل در حوزه اقدامات بازآفرینی شهری می­تواند حتی از طریق ساده­ترین اقدامات پیشگیرانه محقق گردد.

وی یادآور شد : رعایت نکات فنی و مهندسی در ساخت و اجرای ساختمان ها و معابر، پایش مداوم محدوده های بازآفرینی شهری از نقطه نظر کنترل تاب آوری عرصه های عمومی در برابر تهدیدات اجتماعی، طبیعی، نظامی و سایر شرایط بحران از جمله مهم ترین راهکارهایی است که همواره می­بایست مورد توجه قرار گیرد.

گفتنی است :در این  همایش برای شرکت کنندگان گواهی اتمام دوره آموزشی با امضای مدیرکل راه و شهرسازی و رئیس محترم سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران صادر می گردد.

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها