آخرین اخبار :
کد خبر : 20717 پنج شنبه 30 آبان 1398 سیاست
راه و شهرسازی

اجرای طرح های بازآفرینی با مشارکت مردم و شهرداری ها

مهندس نظری مدیر کل راه و شهرسازی استان مازندران گفت : مهمترین موضوع برای ادامه حیات ساکنان بافت فرسوده این است که در شرایط درست و نرمال اجتماعی و اقتصادی و فرهنگی بتواند در محلات مناسبی زندگی کنند . محله هایی که تنها با انجام بازآفرینی شهری می توانند به مکانی برای زندگی تبدیل شوند .

مهندس نظری مدیر کل راه و شهرسازی استان مازندران گفت : مهمترین موضوع برای ادامه حیات ساکنان بافت فرسوده  این است که در شرایط درست و نرمال اجتماعی و اقتصادی و فرهنگی بتواند در محلات مناسبی زندگی کنند . محله هایی که تنها با انجام بازآفرینی شهری می توانند به مکانی برای زندگی تبدیل شوند .

به گزارش اداره ارتباطات و  اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی مازندران مهندس سید محمد نظری مدیر کل راه وشهرسازی استان مازندران ضمن اعلام این مطلب  افزود : برنامه های مربوط به بازآفرینی شهری در استان چند سالی است که آغاز شده اما روند آن به دلایل مختلفی از جمله کمبود اعتبار و حداقلی بودن مشارکت مدنی به دلیل عدم تمرین آنها در جامعه ، کند بوده است .این در حالی است که مدیر کل راه و شهرسازی استان مازندران در این باره معتقد است که در گام اول همه باید به پا خیزند و تمام متولیان امر و مردم با هم در این مهم مشارکت کنند . مهندس نظری ورود به این اتفاق را یک موضوع کاملا اجتماعی و اقتصادی می داند و می افزاید افرادی که در این مناطق زندگی می کنند . بعضاً با مخاطراتی روبرو هستند که با اجرای این پروژه به وضعیت مطلوب دست پیدا می کنند .

نظری در این باره یادآور شد : افراد در این مناطق خانه هایشان دارای استحکام کافی نیستند که باید هرچه زودتر تجدید بنا کنند تا درصورت بروز بلایای طبیعی نظیر زلزله ، شاهد اتفاقات ناگوار نباشیم همچنین این محدوده ها در برخی موارد دارای زیر ساخت نیستند  که باید در این باره تصمیمات متناسبی اتخاذ گردد .   

مدیر کل راه وشهرسازی استان مازندران تصریح کرد : این محدوده ها بعضاً بسیار قدیمی هستند و از استحکام کافی برخوردار نیستند وی معتقد است که باید این موضوع در اولویت قرار گیرد لذا باید این فرصت درحوزه زمین در اختیار کسانی قرار گیرد که شامل مالکان یا متصرفان می شود این درحالی است که تا به حال مشوق هایی نظیر پروانه رایگان ، ودیعه مسکن و تخفیفات نظام مهندسی به آنها واگذار شده و واگذاری زیرساخت هایی با کاهش چند درصدی هزینه ها انجام یافته است .

مدیر کل راه و شهرسازی استان مازندران یادآور شد : در دراز مدت برای اجرای درست پروژه های بازآفرینی شهری علاوه بر بودجه دولتی  انواع دیگر مشارکت از جمله مشارکت با بخش خصوصی نیاز است .

مهندس نظری افزود :مطمئناً در آینده بیش از حد انتظار برنامه های بازآفرینی و تولید مسکن را پیش می بریم و کندی بازآفرینی را سرعت می بخشیم .

وی با اشاره به اینکه دولت در حد محرک و پیشران می تواند به انجام پروژه ها کمک کند اظهارکرد : مشاوران برای اقدام در محلات هدف بازآفرینی شهری ملزم هستند از تمامی ظرفیت های موجود در محله ها استفاده کنند و به تدوین طرح های اقتصادی بپردازند و اگر برخی محله ها از ظرفیت کافی برخوردار نیستند از ظرفیت های سایر نقاط شهر برای بهبود وضعیت این مناطق به عنوان بخشی از پیکره شهر استفاده کنند.

 

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها