آخرین اخبار :
کد خبر : 2167 پنج شنبه 31 خرداد 1397 اقتصاد
توحیدی مقدم عنوان کرد:

برگزاری جشنواره ها، یک فرصت طلایی برای شهرستان می باشند

فرماندار نکا: این جشنواره می‌تواند به ایجاد اشتغال، فراهم آوردن بستری برای معرفی صنایع دستی و مواد غذایی بومی و محلی و معرفی جاذبه‌های گردشگری نکا باشد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان نکا، نخستین جشنواره بزرگ تمشک جنگلی ایران، با حضور مسولین استانی و شهرستانی، به میزبانی نکا برگزار شد.

سرپرست فرمانداری شهرستان نکا، در این مراسم بیان داشت: باید شرایط استفاده مناسب از تمام نعمات خداوندی برای همگان فراهم شود و جشنواره تمشک جنگلی ایران، ضمن شناساندن تمشک به عنوان ماده غذایی مفید به جامعه و ارزش غذایی،  فرصت خوبی برای جذب گردشگران و معرفی آداب و رسوم این این شهرستان است.

این مسول افزود: خوشبختانه منطقه مازندران و نکا دارای سردرختی ها و سبزی های غذایی و دارویی فراوانی است، که باید با استفاده مطلوب از آن در اشتغال زایی نقش آفرینی کنیم.

نماینده عالی دولت در این شهرستان ادامه داد: این جشنواره می‌تواند به ایجاد اشتغال، فراهم آوردن بستری برای معرفی صنایع دستی و مواد غذایی بومی و محلی و معرفی جاذبه‌های گردشگری نکا باشد.

توحیدی مقدم ، از نکا به عنوان یکی از شهرستان های موفق مازندران در تولید محصولات باغی یاد کرد و افزود : برگزاری جشنواره های همچون تمشک ، هلو و شلیل، مرکبات و... می تواند گامی موثر برای تکمیل زنجیره های تولید و مزیت دار در بخش کشاورزی شهرستان باشد.

این مسول گفت : رونق گردشگری بیش از هر چیز نیازمند اطلاع رسانی می باشد، و برگزاری جشنواره ها، یک فرصت طلایی برای شهرستان می باشند. و با ایجاد شور و نشاط ، در بحث اشتغال و اقتصاد خانوارها تلاش نمائیم.

شایان ذکر است ، رونمایی از تمبر و المان تمشک، اجرای موسیقی سنتی، ارائه دستاورد‌های بومی، ایجاد غرفه‌ های غذا‌های بومی و استانی از برنامه‌های مهم جشنواره ملی تمشک در نکا می باشد.

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها