آخرین اخبار :
کد خبر : 21752 یکشنبه 24 آذر 1398 سیاست
راه و شهرسازی

معاون هماهنگی و امور عمرانی استانداری مازندران : تعامل و همکاری متولیان حوزه راه و شهرسازی توسعه استان را تسریع میکند .

دکتر رازجویان معاون هماهنگی و امور عمرانی استانداری مازندران گفت : تعامل ، همکاری و همدلی متولیان حوزه راه و شهرسازی توسعه استان را سرعت می بخشد.

به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی  اداره كل راه و شهرسازي استان مازندران دکتر مهدی رازجویان معاون هماهنگی و عمرانی استانداری مازندران  در نشست شورای هماهنگی که در استانداری برگزار شد  عنوان نمود: انتظار می رود مدیران زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی  در استان تعامل و همکاری خوبی با هم داشته باشند  و به نوعی می توان گفت این وزارتخانه و مجموعه وابسته به آن در استان که به نوعی زیرساخت های راه و حوزه شهری محسوب می شوند ازارکان توسعه استان می باشد .

معاون عمرانی استانداری مازندران یادآور شد : آشنایی و احاطه مدیران به شرح وظایف خویش می تواند در سایه تعامل منجر به توسعه مازندران شود که می بایست گام های محکم تری برای تکمیل زیرساخت های استان برداشته شود .

مهندس نظری رئیس شورای هماهنگی و مدیرکل راه و شهرسازی مازندران نیز در این نشست ايجاد يك تفكر تيمي در توسعه بخش حمل و نقل و مسکن را در استان بسيارحياتي دانست و اظهار داشت: با توجه به وجود نيروهاي انساني متفكر وانديشمند با افكاري مثبت در جهت راحتي و آسايش مردم و مسئولين بخش حمل و نقل و مسکن در استان به آساني مي توان يك تيم متحد و قوي را در جهت توسعه وشكوفايي همه جانبه دراين بخش ايجاد نمود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ضمن اشاره به اقدامات بزرگ در دست انجام در استان اشاره و عنوان نمود: خوشبختانه دراستان اقدامات بزرگي در زمينه حمل و نقل در حال انجام است كه اين مهم بايد با پيگيري و تلاشهاي مضاعف مسئولين  امر علي الخصوص مديران اين عرصه و مسئولين ارشد استاني و نمايندگان ملت در مجلس در حال تحقق است.

مهندس نظری با اشاره به حجم فعالیت ها و اقدامات در حال انجام در حوزه راه و شهرسازی در مازندران انجام تبلیغات مناسب در راستای انعکاس فعالیت ها و اقدامات و به منظور آگاهی بخشی ، اطلاع رسانی و تنویر افکار عمومی را امری  ضروری و اجتناب ناپذیر دانست .

مدیر کل راه و شهرسازی استان تلاش برای جذب سرمایه گذار به منظور توسعه زیرساخت های حمل و نقل و مسکن در استان را امری ضروری برشمرد و یادآور شد حمل و نقل و مسکن شاخص ترین عوامل توسعه در استان بوده و توسعه این بخش میتواند نقش ارزنده ای در رونق اقتصادی ، جذب توریست و پیشرفت استان داشته باشد .

مهندس نظری ضمن اشاره به مشکلات اعتباری برای پروژه های حوزه حمل و نقل خاطرنشان ساخت استان مازندران باتوجه به اینکه بیشترین حجم تردد در کشور در این استان انجام می شود و به نوعی 3/5 برابر استانهای دیگ در حوزه حمل و نقل نقش ایفا میکند نیازمند به یک نگاه فرااستانی می باشد .

مدیرکل راه و شهرسازی افزود : برای سرعت بخشیدن به پروژه ها در حوزه حمل و نقل می بایست اعتبارات مناسب و بهنگام تخصیص داده شود تا پروژه ها با سرعت و شتاب بیشتری پیگیری شود پروژه هایی مانند چهارخطه نمودن محور هراز ، محور سوادکوه ، محور ساری – تاکام و محور کناره نیازمند تزریق اعتبارات مناسب دارد تا در کوتاه ترین زمان ممکن به بهره برداری برسد .

در این نشست تمامی مدیران شورای هماهنگی راه و شهرسازی ضمن بیان مشکلات و موانع پیشرو ، اقدامات و پروژه های در دست اقدام در حوزه کاری خود را ارائه نمودند.

گفتنی است شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان متشکل از ادارات کل بنادر و دریانوردی ، راه آهن شمال، راهداری و حمل و نقل جاده ای ، فرودگاه های استان ، منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد ، شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل ، هواپیمائی هما ، آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک ،هواشناسی ، بنیاد مسکن ، بانک مسکن و راه و شهرسازی بوده و مدیر کل راه وشهرسازی استان بعنوان رئیس شورای هماهنگی راه و شهرسازی و نماینده عالی وزیر در استان می باشد .

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها