آخرین اخبار :
کد خبر : 21776 پنج شنبه 5 دي 1398 سیاست
راه و شهرسازی

وزیر راه و شهرسازی سه ویژگی طرح اقدام ملی مسکن را اعلام کرد احداث طرح اقدام ملی مسکن در بافت‌های شهری دارای زیرساخت/ارایه مشوق از سوی دولت به سازندگان در طرح اقدام ملی مسکن

وزیر راه و شهرسازی در آیین افتتاح ۲۳۰۹ واحد مسکونی طرح اقدام مل مسکن در استان مازندران، متقاضی محور بودن، تسهیلات چند لایه و ارایه مشوق به سازندگان را سه ویژگی مهم طرح اقدام ملی مسکن عنوان کرد.

به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان مازندران، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در مراسم آغاز عملیات اجرایی ۲۳۰۹ واحد طرح اقدام ملی در استان مازندران گفت: امید است مردم از نتایج طرح اقدام ملی مسکن بهره مند شوند و تعداد شهروندان برخوردار از مسکن مالکیتی در کشور افزایش یابد.

وی با هدف روشنگری در مقابل گمانه‌زنی‌هایی نسبت به طرح اقدام ملی مسکن و مقایسه آن با طرح مسکن مهر، تصریح کرد: طرح اقدام ملی مسکن با مسکن مهر هیچگونه وجه تشابهی ندارد.

اسلامی ادامه داد: طرح اقدام ملی مسکن دارای سه ویژگی مهم است که  اولین ویژگی آن متقاضی محور بودن آن محسوب می شود به طوریکه در سامانه ۲۴۰ هزار نفر برای پروژه‌هایی که در شهر و محدوده قانونی با برخورداری از تاسیسات زیربنایی است، ثبت نام کرده‌اند. در حالیکه در طرح مسکن مهر، شهرهایی با برخورداری از چندین هزار واحد، فاقد متقاضی هستند.

ارایه مشوق از سوی دولت به سازندگان در طرح اقدام ملی مسکن

وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: مردم در پروژه‌های طرح اقدام ملی مسکن نقش اصلی را ایفا می کنند. وزارت راه و شهرسازی در ارتباط با طرح اقدام ملی در زمان مشخص و ایجاد بسته های حمایتی برای مردم و سازندگان نسبت به احداث واحدهای مسکونی اقدام می‌کند.

عضو کابینه دولت دوازدهم ارایه تسهیلات چند لایه را سومین ویژگی طرح اقدام ملی مسکن عنوان کرد و گفت: به غیر از کارت اعتباری مصالح، دولت تعهد کرده است که ۵۰ درصد تسهیلات مربوط به بافت‌های فرسوده در طرح اقدام ملی را تقبل کنند.

افتتاح ۸۱۰ واحد مسکن مهر

اسلامی یادآور شد: امروز احداث ۲۳۰۹ واحد در قالب طرح اقدام ملی مسکن با حمایت مسئولان استان مازندران آغاز می‌شود و امیدواریم استان بتواند رتبه بالایی را در این طرح، کسب کند.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه گفت: امروز همچنین ۸۱۰ واحد مسکن مهر نیز افتتاح می‌شود. از مردم درخواست می شود نسبت به انعقاد قرارداد با بانک ها تعجیل کنند و نسبت به تعهدات خود کوشا باشند.

 

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها