آخرین اخبار :
کد خبر : 2204 چهارشنبه 6 تير 1397 محیط زیست و منابع طبیعی
رئیس اداره محیط زیست آمل تأیید کرد

شناسایی و دستگیری باند 5 نفره شکار خوک در آمل

رئیس اداره حفاظت محیط زیست آمل با تأیید خبر دستگیری یک باند شکار خوک در آمل گفت: 2 نفر از متهمان در آمل و سه هم‌دست آنها در بابل توسط مأموران حفاظت محیط زیست این دو شهرستان شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش خبر مازندران بهمن صادق‌نژاد روز سه شنبه 5تير 97 در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری درباره کشف مقادیری گوشت خوک در آمل ضمن تأیید این خبر اظهار کرد: از یک‌هفته پیش براساس گزارش مردمی مبنی بر شکار خوک توسط تعدادی از متخلفان در آمل، عملیات اطلاعاتی به‌صورت محسوس و نامحسوس جهت دستگیری این افراد آغاز شد.

وی افزود: سرانجام توانستیم 90 کیلوگرم گوشت خوک را در منزل یکی از متخلفان کشف کنیم و در این ارتباط نیز متهم اصلی و یک متخلف دیگر در آمل دستگیر شدند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست آمل بیان کرد: براساس گزارش این افراد، سه نفر دیگر از هم‌دستان آنها نیز در بابل توسط مأموران یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند.

این مسؤول تصریح کرد: دو نفر از متخلفان دارای سابقه تخلف در حوزه محیط زیست بودند که یکی از آنها سه فقره جرم در این زمینه‌ها داشته است، در مجموع دو نفر از متخلفان هم‌اکنون در بازداشت به‌سر می‌برند و سه نفر دیگر به قید وثیقه آزاد شدند که پرونده همه آنها در حال رسیدگی است.

صادق‌نژاد با بیان اینکه در سال‌جاری نخستین‌بار است که افرادی در ارتباط با شکار خوک دستگیر شدند، افزود: مواردی را در سال‌های گذشته داشتیم که با آنها برخورد قانونی شده است.

وی در پایان به مردم توصیه کرد که هوشیار باشند و کوچکترین اطلاعات در زمینه شکار غیرمجاز و هر نوع تخلف زیست‌محیطی را به ادارات محل سکونت خود اطلاع دهند تا مأموران نسبت به شناسایی و کشف موارد جرم و دستگیری متهمان اقدام کنند.

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها