آخرین اخبار :
کد خبر : 22829 چهارشنبه 9 بهمن 1398 اجتماعی

سهم فضای آموزشی معمولی در کشور 5.3 متر و در حوزه استثنایی 22.5 متر است

سید جواد حسینی، معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش وپرورش استثنایی کشور با احمد حسین زادگان، مقام عالی دولت در مازندران دیدار کرد.

سید جواد حسینی، معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش وپرورش استثنایی کشور با اشاره به این که طرح آمایشی را برای سنجش فضاهای آموزشی مدارس استثنایی پیاده کردیم، افزود: سهم فضای آموزشی معمولی در کشور 5.3 متر و در حوزه استثنایی 22.5 متر است و بر این اساس به این نتیجه رسیدیم که در سطح کشور نیاز به 210 مدرسه استثنایی داریم.

وی با بیان این که خیرین مدرسه ساز؛ ساخت این مدرسه ها را تا پایان سال آینده عهده دار شدند، اظهار داشت: از این تعداد 14 مدرسه برای دانش آموزان اوتیسم ساخته می شود و مازندران با دارابودن 60 دانش آموز اوتیسم فاقد مدرسه برای آنان است که با استقبال و حمایت استاندار مازندران این مهم محقق خواهد شد.

رئیس سازمان آموزش وپرورش استثنایی کشور یادآور شد: افزود: رویکرد فراگیرسازی و مناسب سازی به عنوان دو رویکرد جدی در نظام تعلیم و تربیت سازمان استثنایی کشور است.

احمد حسین زادگان، استاندار مازندران در آغاز این دیدار با بیان این که آموزش و پرورش برای ما بسیار مهم است، گفت: آموزش و پرورش، مرکز پرورش منابع انسانی و مبنای توسعه است.

حسین زادگان بر ایجاد امکانات برای دانش آموزان استثنایی و تحقق عدالت آموزشی تاکید کرد و افزود: به میزانی که آموزش و پرورش برای این هدف مهم، عزم و برنامه داشته باشد، حمایت و پشتیبانی می کنیم.

در این دیدار همچنین محمدی، مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری، علی‌رضا سعدی‌پور، مدیرکل جدید آموزش و پرورش مازندران، میرشفیعی، معاون ابتدایی این اداره کل، اسلامی، رییس دانشگاه فرهنگیان استان و قاسمی، رییس آموزش و پرورش استثنایی مازندران حضور داشتند.
 

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها