آخرین اخبار :
کد خبر : 22849 شنبه 19 بهمن 1398 علم و فناوري

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای مازندران از ورود دانشجویان خارجی به این دانشگاه خبر داد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای مازندران: برای نخستین بار، دانشگاه فنی و حرفه ای استان مازندران دانشجوی خارجی جذب کرد.

 

به گزارش خبرمازندران، دکتر امیر حیاتی با تبریک خجسته ایام دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی ایران به جامعه دانشگاهی کشور و اعلام این خبر بیان داشت: با توجه به بازدیدهای تخصصی هیأت دانشگاهی الافاق لبنان و تفاهم نامه منعقد شده با سازمان مرکزی دانشگاه فنی و حرفه ای کشور و با توجه به وجود توانمندی های دانشگاه فنی و حرفه ای مازندران و همچنین ظرفیت‌ آموزش های مهارتی که در این حوزه وجود دارد، اولین گروه هفت نفره دانشجویان لبنانی برای تحصیل از ترم جاری وارد دانشکده فنی امام محمد باقر(ع) ساری شدند.
وی با بیان اینکه این دانشجویان دوره آموزش زبان فارسی را در دانشگاه فردوسی مشهد گذرانده اند، افزود: این دانشجویان پسر، اولین گروه از دانشجویان خارجی می باشند که وارد دانشگاه فنی و حرفه ای مازندران شده اند و در مقطع کاردانی رشته های برنامه نویسی کامپیوتر و معماری مشغول به تحصیل خواهند شد.
این مسئول  ادامه داد: جذب دانشجوی خارجی در راستای بین المللی سازی آموزش‌های دانشگاه انجام می‌شود که این مهم از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مطرح و بیش از گذشته مورد توجه قرار گرفته است. نظام آموزش عالی ایران هم اکنون در یک دوره گذار از یک سیستم سنتی ملی به یک سیستم مدرن بین‌المللی در حال حرکت است و دانشگاه‌ها باید به تدریج ظرفیت‌های خود را برای همراه شدن با این تغییرات تقویت نمایند. 


رییس دانشگاه فنی و حرفه ای مازندران افزود: تعداد زیادی از دانشگاه ها نسبت به پذیرش دانشجوی خارجی اقدام کرده اند که این واحد دانشگاهی نیز با توجه به ظرفیت های بالا و موقعیت مناسب می تواند در این مسیر به برنامه های ترسیم شده خود دست یابد. ما برای توسعه این امر باید به تقویت ظرفیت‌ها و توانایی‌های اساتید و هیأت علمی‌هایمان بپردازیم.

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها