آخرین اخبار :
کد خبر : 25044 شنبه 18 مرداد 1399 صنعت
نيروگاه شهيد سليمي نكا

طي 4 ماه سالجاري و با تلاشي جهادي همراه با مدافعان سلامت محقق شد: جهش 21 درصدی توليد انرژي در نیروگاه شهيد سليمي نکا

انرژی تولیدی نیروگاه شهيدسليمي نكا در چهار ماه سالجاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 21 درصد افزایش یافت.

طي 4 ماه سالجاري و با تلاشي جهادي همراه با مدافعان سلامت محقق شد:

جهش 21  درصدی توليد انرژي در نیروگاه شهيد سليمي نکا

      انرژی تولیدی نیروگاه شهيدسليمي نكا در چهار ماه سالجاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته  21 درصد افزایش یافت.

      مديرعامل شركت مديريت توليدبرق نكا با اعلام اين خبر افزود: براساس مقایسه شاخص ­های عملکردی، در این مدت بیش از 3 ميليارد و 617 ميليون كيلو وات ساعت انرژي در واحدهای بخاری و بلوك  سیکل­ ترکیبی نيروگاه شهيدسليمي نكا تولید شد که نسبت به سال قبل 21 درصد رشد را نشان می­دهد.

      محسن نعمتي همچنین خاطرنشان ساخت: در 4 ماه گذشته 3 ميليارد و 477 ميليون و 699 هزار كيلووات ساعت انرژي خالص به شبكه سراسري برق كشور تحويل شد.

      وی با بیان اینکه در این مدت 73.1 درصد انرژي توليد شده در واحدهاي بخاري و 26.9 درصد در واحدهاي بلوك سیکل ­ترکیبي بدست آمده است، گفت: در این چهار ماه بیش از 33.56 درصد انرژي تعهدي نيروگاه طبق برنامه محقق شد.

      نعمتی همچنین آمادگی واحدهای نیروگاه نکا را برای توليد پايدار انرژي در ایام پیک مصرف تابستان مطلوب ارزیابی کرد و گفت: با انجام به موقع و اصولی بازدیدهای دوره­ای و تعميرات مياندوره­اي و اساسي ، تسريع در انجام تعميراتهاي غيرمترقبه و همچنین اجرای چندین پروژه بهینه­سازی و رفع موانع و محدودیت های تولید هم اکنون واحدهای این نیروگاه با آمادگی کامل­ در مدار تولید قرار دارند. ­

      وی در پایان به رشد فزاینده مصرف برق کشور با آغاز فصل تابستان اشاره کرد و افزود: انتظار ما از مشترکان و مردم فهیم این است که با عمل به توصیه­ های کارشناسان در زمینه مصرف بهینه انرژی و مدیریت مصرف از قبيل: عدم استفاده از لوازم برقی پرمصرف در ساعات پیک مصرف، تنظیم دمای کولرهای گازی روي 24 درجه و بالاتر و نيز دور كند در کولرهای آبي، به خادمان خود در صنعت برق در كنار مدافعان عزيز سلامت کمک کنند تا تابستان امسال را بدون اعمال خاموشی و با خاطره­ای خوش برای همه هموطنان در اقصی نقاط کشور سپری نماییم تا چراغ درمان نيز همواره روشن بماند.

نيروگاه شهيد سليمي نكا با داشتن 4 واحد بخاري به ظرفيت هركدام 440 مگاوات، 2 واحد گازي با ظرفيت هركدام 137.6 مگاوات، يك واحد بخار سيكل تركيبي با ظرفيت 160 مگاوات و دو واحد توربين انبساطي با ظرفيت هركدام 9.4 مگاوات، در مجموع با ظرفيت 2214 مگاوات و توليد بيش از 4 درصد برق كشور به عنوان يكي از بزرگترين نيروگاههاي كشور نقش موثري در پايداري شبكه سراسري برق كشور دارد .

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها