آخرین اخبار :
کد خبر : 25118 جمعه 9 آبان 1399 اجتماعی

❗️هیس! حال مردم شهرساری خوب نیست

"درخواست عباس رجبی بیجاربنه شهردار ساری از رئیس و اعضای شورای شهر مبنی برخرید یک دستگاه ماشین سراتو ۲۰۱۸ برای شهرداری" و جواب منفی شورای شهر با توجه به خالی بودن خزانه شهرداری، چند روزیست سوژه دنیای مجازی برای شهروندان ساروی شده است.

واما مردم چه می گویند؟؛ 

یکی می گوید؛شهردار باید پیاده برود بین مردم
دیگری می گوید؛ با این ماشین کدامین پروژه انجام نداده را می خواهی بازدید کنی 
و دیگران می گویند ؛ هیس! حال مردم خوب نیست

اما علت چیست؟
آیا نابخردی شهردار ساری است که در این وضعیت اقتصادی در خواست یک دستگاه ماشین سواری را دارد؟
یا شتابزدگی شهروندان در قبال اخبارهای از این گونه؟
یا اختلاس فراوان در شهرداری و شورای شهر سابق ذهنیت شهروندان را مخدوش کرده است؟
و یا اینکه افرادی ذینفع در شهرداری و شورای شهر گذشته با ایجاد فضای پر تنش ، قصد توجیه و به حاشیه بردن رفتارهای دوستان محبوس شان را دارند؟ 
کسانی که خوب می دانند با ناکارآمدی و اختلاس قابل توجهی که صورت گرفت امروز برای شهرداری
چیزی  نمانده است جز بدهکاری های کلان به پیمانکاران، که اکثراً از دوستان و رابط خودشان بودند و عمده این بدهکاری ها بابت کارهای است که یا صورت نگرفته و یا چندین برابر کار صورت گرفته فاکتور شده است.

اما آنچه که حائز اهمیت است نگاه ما شهروندان به این موضوع می باشد.
واقعا چرا؟ 
ما به جای اینکه ناراحت باشیم  که چرا خزانه شهر تا این حد خالی است که حتی توان خرید یک ماشین سواری را ندارد، از نامه درخواست شهردار عصبانی شدیم...
 
یادمان باشدکه؛
افراد را بر حسب کارکردشان بسنجیم 
چون هیچ فردی خیر و یا شر مطلق نیست.
یادمان باشد در دوره‌های قبل (مهدی عبوری و دوستانشان) کارها و پروژه های نسبتا خوبی هم صورت گرفته اما آیا می دانیم به چه قیمت و بهایی٬
هرگز!
چون نه ما می خواستم بدانیم و نه آنان می خواستند که ما بدانیم 
بنابراین گفته می شود شهرداری ساری ، روزی، برای اقامت فقط یک شب شهردار(جناب آقای مهدی عبوری و دوستانش)  در تهران نیم میلیارد فاکتور ارائه می داد که با این مبلغ در آن زمان می شد چند دستگاه از همین ماشین را خریداری کرد.
و یا اینکه جناب آقای ناصر معیل گله دونی(معاون  فرهنگی و تبلیغاتی!!!) برای کرایه لوازم صوتی، فاکتور یک میلیارد و و چهارصد هزارتومانی ارائه میدادند حال آنکه در آن زمان با این مبلغ می شد یک استودیوی کامل ضبط صدا و تصویر راه اندازی کرد.
ویاجناب آقای سید مصطفی طاهری (معاونت مالی) از رستوران خانوادگی خود(کاگان)  ۳۰۰ملیون تومان٬  کتلت برای روز تاسوعا سفارش دادند که در آن زمان با این مبلغ می شد به سی هزار نیازمند شهر غذا داد .
و قرارداد چند هزار میلیاردی برای حمل زباله ، با جناب آقای عمادی چاچکام
درصورتی که فقط دو سوم از مبلغ خرید دستگاه زباله سوز مانده بود و شهرداری برای سود بیشتر از زباله ها آنرا پرداخت نمی کرد. و برای تکمیل این جنایت با انتقال زباله ها (خانگی.صنعتی و بیمارستانی)  به ارتفاعات ساری (چهاردانگه)  منجر به آلودگی آب آشامیدنی شهر گردید و همچنین بسیاری از زمین ها و اموال شهرداری که توسط آقایان چوب حراج خورده و به اسم فروش به دیگران واگذار شده بود .
اینان بخش بسیار کوچکی است  از تخلفاتی شورا و شهرداری  که مردم در سطح شهر می گویند .
 تخلفات و بذل و بخشش های( که این بار خوشبختانه پرونده قضایی آنان در دست اقدام است،) که شهرداری را بگونه ای فلج نموده ،که امروز برای خرید یک دستگاه خودرو سواری بودجه ندارد و ما که معترضیم ...

 
اما اشکال کجاست؟
آیا مقصر فقط شورا و کادر شهرداری است؟
و ما شهروندان قصوری در این عارضه نداریم؟!

بدون تعارف باید بگویم ما هم به اندازه آنان مقصریم ....
 اشکال در نوع نگرش ماست. 
انتخابات یا بصورت قومی قبیله ی صورت می گیرد و یا با خرید و فروش رأی .
متاسفانه ما دنبال حل مشکلات نیستیم ما به دنبال این هستیم که بستگان،دوستان و آشنایانی  در رأس کار قرار گیرند تا سهمی از این بگیر و ببندها داشته باشیم و این بزرگترین معضل جامعه ماست.

و اما پیشنهاد:

براساس قانون وظایف شورا و شهرداری ماده ۱۰ -می گوید ؛  تاييد صورت جامع درآمد و هزينه شهرداري كه هر شش ماه يكبار توسط شهرداري تهيه مي‌شود و انتشار آن براي اطلاع عمومي و ارسال نسخه‌اي از آن به وزارت كشور.

اگر جامعه مطالبه گر باشد و حداقل شورا و شهرداری را ملزم به ارائه گزارش کامل نماید شاهد اتفاقات خوبی خواهیم بود و یا حداقل به این شرایط نزدیک خواهیم شد:

۱. هرگز شورا و شهرداری اجازه تخلف را به خود نخواهد داد.
۲.دست دلالان و واسطه گران کوتاه خواهد شد.
۳. کارها به متخصصین امور بخصوص متخصصین بومی واگذار خواهد شد چون دلالان برای مخفی ماندن مبالغ هنگفتِ قراردادها اقدام به بکارگیری نیروهای غیر بومی با دستمزدهای پایین میکردند.
۴. با از بین رفتن رانت دیگر شخصی برای بدست آوردن کرسی به دنبال تقلب و خرید آرا نخواهد رفت.
۵. راه دور زدن و تقلب بسیار سخت می گردد و افراد حقیقی و دلسوز برای شورا اعلام آمادگی می کنند.

ودرانتها
این متن به هیچ وجه بر علیه و یا در تأیید فرد یا افرادی نوشته نشده است.چون معتقدم هرانسان مسئولی،سالم و نیک است و تنها درصورتی ممکن است  متخلف و مجرم شود که مردم حمایت ، نظارت و مطالبه را از او دریغ کنند و او را در مسئولیتش تنها بگذارند .
 آنگاه او برای حفظ بقاء ،دور خود پیله ی می تند و  زنجیره هایی بوجود می آورد که به مرور زمان سخت تر و سخت تر خواهند شد .


ساری/عبدالرضا احمدی شلدره/ هشتم آبان ۹۹

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها