آخرین اخبار :
کد خبر : 3166 پنج شنبه 14 تير 1397 سیاست
راه و شهرسازی

آمادگی اداره کل راه و شهرسازی مازندران در آستانه شروع سفرهای تابستانی

اداره کل راه و شهرسازی استان مازندران با تجهیز همه امکانات و بکارگیری نیروها در آستانه شروع سفرهای تابستانی برای رفاه حال مسافران و کاربران جاده ای آمادگی کامل را دارد

به گزارش روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان مازندران مهندس عبداله بهادری رئیس شورای حمل و نقل و مدیر کل راه و شهرسازی استان ازاقدامات ویژه در زمینه عملیات راهداری و ایمن سازی محورها در فصل تابستان به منظور افزایش ایمنی محورها برای شروع سفرهای تابستانی خبر داد .

مهندس بهادری ضمن اعلام این مطلب افزود : مازندران به دلیل شرایط طبیعی و جغرافیایی همواره در فصول مختلف سال
علی الخصوص فصل تابستان گردشگران و مسافران بسیاری را از سرتاسر میهن عزیزمان پذیرا بوده ازین رو محورهای مواصلاتی استان در فصل تابستان پرترافیک و پرتردد می باشد . وی در ادامه از اجرای عملیات راهداری تابستانی خبر داد و عنوان نمود : با شروع فصل تابستان عملیات راهداری و ایمن سازی محورها با شتاب بیشتر و تسریع در عملیات اجرایی در دست اجرا می باشد که این عملیات شامل اجرای روکش آسفالت ، خط کشی ، نصب جداکننده ها و همچنین نصب انواع تابلوهای هشدار دهنده ، انتظامی و اطلاعاتی در سطح محورهای اصلی ، فرعی و روستایی می باشد .

رئیس شورای حمل و نقل استان به حجم سفرهای تابستانی اشاره و یادآور شد : اکیپ های راهداری در محورهای شریانی استان مستقر شده و با همکاری دیگردستگاههای امداد و نجات جاده ای اقدامات درخور توجهی را درخصوص ایمن سازی جاده ها در دستور کار خود دارد .

مهندس عبداله بهادری خاطر نشان ساخت : در طرح تابستانی در سطح محورهای مواصلاتی استان 33 اکیپ راهداری ، 320 راهدار و 22 راهدارخانه با بهره گیری از 250 دستگاه انواع ماشین آلات راهداری و 69 دستگاه خودروی امدادی در این ایام مشغول به خدمت رسانی به مسافرین عزیز خواهند بود .

رئیس شورای حمل و نقل استان ضمن اشاره به اقدامات انجام گرفته در این حوزه خاطر نشان ساخت : به منظور ارتقای سطح ایمنی ،برقراری تردد ایمن و روان در سطح  محورهای استان پروژه های مختلف راهسازی مورد بهره برداری قرار گرفته و یا در حال انجام می باشد .

وی افزود : در راستای ضرورت امر اطلاع رسانی و آگاهی بخشی اقدامات گسترده اطلاع رسانی و برنامه های فرهنگی توسط شورای حمل و نقل استان در حال انجام بوده که این فعالیت ها در راستای اطلاع رسانی ، آگاهی و فرهنگ سازی نقش بسیار مهم و تاثیرگذاری ایفا نموده و تاثیر چشم گیری در کاهش تصادفات و تلفات جاده ای خواهد داشت .

مهندس عبداله بهادری گفت : باتوجه به ورود گردشگران و مسافرین به استان و حجم بالای تردد و ترافیک در راه مواصلاتی و دیگر بخش های حمل و نقلی می طلبد تا اقدامات بهنگام درخصوص ایمن سازی و آرام سازی ترافیک صورت  گیرد . لذا خانواده حمل و نقل استان با برنامه ریزی از قبل تعیین شده فعالیت های گسترده ای در زمینه افزایش و ارتقای ایمنی و راحتی و آسایش مسافران تابستانی در دست اقدام دارد .  

گفتنی است شورای حمل و نقل استان و اداره کل راه و شهرسازی تمام تلاش خود را بکار خواهد بست تا مسافران تابستانی جاده ها سفری ایمن و کم خطر را تجربه نماید.

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها