آخرین اخبار :
کد خبر : 3169 پنج شنبه 14 تير 1397 سیاست
دکتر جهرمی وزیر ارتباطات در ساری

تشعشعات رادیویی خارج از حد استاندارد در کشور نداریم

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت : سیستم پایش اثرات امواج بر شاخص های حرارتی نه تنها در تهران بلکه در چند شهر کشور دایر شده است و تاکنون پارامترهای گرمایی ناشی از اثر تجمیعی تشعشعات خارج از حد استاندارد به ما گزارش نشده است. ‎

محمدجواد آذری جهرمی در حاشیه نشست هم اندیشی مدیران کل ارتباطات و فناوری اطلاعات سراسر کشور در ساری در گفت و گو با خبرنگاران افزود : تشعشعات رادیویی آنتن های مخابراتی تهران اندازه گیری شده و نتیجه را سازمان تنظیم مقررات اعلام می کند.
وی تاکید کرد : نتایج حاصله تاکنون نشان داده است که این اشعه ها همواره براساس استانداردهای حرارتی بوده است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین توسعه کاربرد فناوری اطلاعات در کسب و کارهای مختلف را از برنامه های مهم و در حال پیگیری برشمرد و با توجه به موقعیت کشاورزی مازندران اظهار داشت : نقشه راه ما با وزارت جهاد کشاورزی برای استفاده از فناوری های پیشرفته در کشاورزی آماده است و مراحل نهایی را می گذارند.
وی افزود : پروژه هایی هم در این زمینه به صورت پایلوت تعریف شده بود در استان های اردبیل ، قزوین ، فارس و خوزستان در حال پیگیری است.
آذری جهرمی همچنین اهداف سفرش به مازندران را تشریح کرد و گفت که به عنوان وزیر معین اقتصاد مقاومتی مازندران یکی از اهداف سفرش شرکت در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان و بررسی وضعیت پیشرفت پروژه های تعریف شده در استان است .
وی یکی از برنامه هایش را شرکت در نشست در هم اندیشی مدیران کل ارتباطات و فناوری اطلاعات سراسر کشور در ساری اعلام کرد و گفت که در این نشست آخرین وضعیت پروژه های حوزه فناوری بررسی خواهد شد.
آذری جهرمی افتتاح طرح های حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات را از دیگر برنامه های سفرش به مازندران برشمرد و اظهار داشت : مازندران در حوزه زیرساختی برای شهروندان مقیم مشکل خاصی ندارد و در سال های اخیر به این بخش توجه خوبی شده است .
وی تاکید کرد : مازندران برای پاسخگویی به حجم زیاد مسافرانی که در پیک سفرها 2 تا 3 برابر جمعیت مقیم می رسد ، نیاز به توجه بیشتری دارد و وزارت ارتباطات و فناروری اطلاعات به دنبال جذب سرمایه گذاری جدید در این حوزه است.
وزیر ارتباطات با اشاره به افتتاح بیش از یکهزار طرح حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات همزمان با سفرش به مازندران ، گفت که برای این طرح ها حدود سه هزار و 900 میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است .
وی با تشریح ویژگی های بعضی از این طرح ها ، افزود : با افتتاح این طرح ها پوشش نسل سه و چهار تلفن همراه در نقاط کمتر برخوردار استان بهبود می یابد و نقاط شهری کاملا برخوردار می شوند.
آذری جهرمی گفت : استقرار نسل سوم و چهارم تلفن همراه در شهرها و روستاهای شمالی تا حدودی کامل شد ولی در مناطق جنوبی استان در شهرها و روستاها کمبودهایی وجود دارد که باید توجه بیشتری به این حوزه ها صورت گیرد.
وی یکی از پیامدهای مثبت طرح های اجرا شده و آماده افتتاح را بهبود پوشش ارتباطات نسل سوم و چهارم تلفن همراه در جاده های استان برشمرد و افزود : توسعه فیبر نوری در مجموعه استان در 10 مسیر ارتباطی سرمایه گذاری و ارتباطات پایدارتر و مناسب تر شود.
وزیر ارتباطات توجه به حوزه فناوری برای توانمند سازی کسب و کار نوپا را در مازندران مورد تاکید قرارداد و از افتتاح مرکز توسعه خدمات محتوایی در این استان همزمان با سفرش خبر داد.
محمد آذری جهرمی عصر امروز سفر 2 روزه خود را به مازندران شروع کرد .
شرکت در نشست اقتصاد مقاومتی به عنوان وزیر معین ستاد اقتصاد مقاومتی کشور ، سخنرانی در جلسه شورای اداری مازندران و حضور در همایش مدیران کل حوزه فناوری استان های کشور و افتتاح چندین پروژه عمرانی در حوزه زیرساخت فناوری اطلاعات از برنامه های مهم سفر وزیر ارتباطات است .
این نخستین سفر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت دوازدهم به استان مازندران است. .

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها