آخرین اخبار :
کد خبر : 3220 سه شنبه 26 تير 1397 سیاست
راه و شهرسازی

روکش آسفالت معابر شهدا محله و سکونت گاههای غیر رسمی قائمشهر

روکش آسفالت معابر شهدا محله و سکونت گاههای غیر رسمی قائمشهر

رئیس اداره راه و شهرسازی قائمشهر از پروژه روکش آسفالت معابر شهدا محله و سکونتگاههای غیر رسمی قائمشهر با اعتباری بالغ بر 8 میلیارد ریال خبر داد .

به گزارش روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی مونا محمدی رئیس اداره راه و شهرسازی قائمشهر اظهار داشت:  روکش آسفالت معابر شهدا محله و سکونتگاههای غیر رسمی قائمشهر با اعتباری بالغ بر 8 میلیارد ریال که  در این قرارداد حدود 30 هزار متر مربع از سطوح معابر شهری محلات هدف قائمشهر در راستای سیاستهای کلی نظام مبنی بر ارتقای بافتهای حاشیه ای و نامناسب شهری آسفالت خواهند شد.

وی یادآور شد: در شناسایی های انجام شده بخشی از شهر كه بیش از 50 درصد آن ناپایدار و عرض معابر آن كمتر از 6 متر و املاک آن عرصه­های كمتر از 200 مترمربع داشته باشد، به عنوان بافت فرسوده لحاظ گردید و بخشهایی از شهر که خارج از برنامه ریزی رسمی و قانونی شهر شکل گرفته اند ؛ به عنوان سکونتگاههای غیررسمی تعریف شدند . با این تفاسیر از 3000 هکتار مساحت شهر قائمشهر 317 هکتار شامل محدوده کوچکسرا، کنسرو سازی ، مفت آباد، هسته مرکزی اطراف میدان طالقانی ، شهدا محله و ترک محله تحت عنوان بافت فرسوده و 453 هکتار شامل محلات مفت آباد ، شهدا محله ، ترک محله ، سمنادشت ، گونی بافی و کنسرو سازی تحت عنوان سکونتگاه غیر رسمی شناسایی گردید که قائمشهر بیشترین مساحت سکونتگاههای غیر رسمی را در سطح استان مازندران دارا می باشد .

رئیس اداره راه و شهرسازی قائمشهر عنوان نمود: از دیگر سیاست­های دولت در احیاء بافتهای ناکارآمد شهری ، اعطای تسهیلات بانکی است که در قالب وام مشارکت ساخت برای هر واحد مبلغ 40 میلیون تومان با بازپرداخت 10 ساله و کارمزد 18 درصد و مهلت ساخت 2 ساله که در 4 مرحله پی سازی، اسکلت، سفت چینی و نازک کاری  پرداخت می­گردد.

وی اظهار داشت: تخصیص قیر یارانه ای، احداث سالن های ورزشی ؛ مجتمع های فرهنگی و خانه محلات , ساماندهی رودخانه ها از دیگر سیاستهای سازمان عمران و بهسازی وزارت راه و شهرسازی می باشد که در همین راستا 200 تن قیر رایگان برای آسفالت معابر محلات ناکارآمد در اختیار شهرداری قائمشهر قرار گرفت . احداث ساختمان سالن ورزشی بانوان ترک محله که با اعتباری بالغ بر 6.5 میلیارد ریال در مرحله دیوارچینی می باشد نیز از محل اعتبارات وزارت راه و شهرسازی برای ارتقای محلات هدف شهر قائمشهر است که با تامین زمین از سوی شهرداری محترم ؛ هفته دولت سال گذشته کلنگ زنی شده است و از سرعت اجرای مناسبی نیز برخوردار است .

گفتنی است : اداره کل راه و شهرسازی برای سال 97 سه پروژه عمرانی ارزشمند در محلات ناکارآمد قائمشهر تعریف نموده است که با همکاری شهرداری و شورای محترم اسلامی شهر قائمشهر انشاالله به زودی جزئیات آن اعلام خواهد شد .

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها