آخرین اخبار :
کد خبر : 3274 یکشنبه 7 مرداد 1397 سیاست
استاندار مازندران، در نشست با اعضای ستاد نظارت بر کانون های فرهنگی- هنری مساجد استان؛

از مسجد و نقش آن غافل نشویم / مسجد، سنگر و خانه امید مردم است

مهندس اسلامی در این نشست با اشاره به این که مسجد؛ سنگر و خانه امید مردم است و نقش مساجد باید در پیشبرد امور پررنگ تر شود، تصریح کرد: نباید از مسجد و نقش آن غافل شویم. ‎

به گزارش روابط عمومی استانداری، محمد اسلامی در نشست با اعضای ستاد نظارت بر کانون های فرهنگی- هنری مساجد به جایگاه و نقش موثر مساجد و روحانیت در هدایت مردم به سوی مدینه فاضله اشاره کرد و یادآور شد: روحانیان باید به عنوان هادی مردم با حضور مستمر و فعال؛ نقش هدایتگری خویش را به نحو شایسته ایفا نمایند و زمینه اقبال بیش از پیش مردم و جوانان به مساجد را فراهم آورند.

استاندار با اشاره به وجود 3300 نمازخانه و مسجد در مازندران بر تقویت کانون مساجد و اقامه نماز جماعت در مساجد تاکید کرد و افزود: اقامه نماز، تاکید خداوند متعال و مهم ترین تکلیف ماست و باید نماز در تمامی مساجد ما با شکوه برگزار شود.

مقام عالی دولت در مازندران، با اشاره به این که تکرار و تاکید بر اقامه نماز؛ نشانگر اهمیت این فریضه الهی در شکل گیری فضیلت های جامعه است، تصریح نمود: اگر به اقامه نماز توجه کنیم و معنای نماز را به جامعه تفهیم نماییم، تصریح کلام خداوند در قرآن کریم مبنی بر این که نماز بازدارنده از فحشا و منکر است را به صحنه جامعه آورده ایم.

اسلامی با بیان این که برای ترویج معارف دینی و الهی از همه ظرفیت ها استفاده کنیم، باشیم، گفت: باید داشته های خود را بهم متصل کنیم و با هم افزایی به مساجد خود رونق ببخشیم و نماز را با صفوف مستحکم و با کیفیت و جذاب برگزار کنیم و در این خصوص؛ نقش روحانیون بسیار تعیین کننده است.

وی با اشاره به این که باید همه سلایق فکری و سیاسی به مسجد دعوت شوند و در کنار هم صفوف مستحکم و بنیان مرصوص نماز و عبادت را برقرار نمایند، افزود: رسیدگی به امور مردم از جمله ماموریت های اساسی ماست و باید زندگی مردم را پشتیبانی کنیم. اگر مهارت ها و آگاهی های زندگی در جامعه ما پایین باشد آسیب های اجتماعی عمیق تر و بیشتر خواهد بود، لذا اگر در فعالیت های فرهنگی مساجد، آموزش مهارت های زندگی را لحاظ کنیم و در این خصوص؛ از ظرفیت مردم استفاده نماییم، قوام، آگاهی و دین باوری جامعه ما تقویت می شود.

استاندار با بیان این که مسایل اجتماعی و کاهش آسیب های اجتماعی امروز در دستور کار جدی حاکمیت و دولت است و شورای عالی اجتماعی کشور، تصویری از وضعیت اجتماعی کشور را ترسیم نموده و در محضر مقام معظم رهبری، این گزارش ها مرور می شود و اولویت ها و برنامه ها استخراج شده است و حول این برنامه ها؛ اقداماتی در حال انجام است، خاطر نشان ساخت: نقش دادن به تشکل های مردم نهاد از جمله رویکردهای اجتماعی و مردمی این برنامه است و در استان مازندران، معاونت سیاسی امنیتی استانداری به طور جدی مسایل این بخش را دنبال می کند.

وی با اشاره به این که مساجد می توانند به طور جدی در اجرای برنامه های فرهنگی اجتماعی نقش ایفا کنند، گفت: به صورت شهرستان محور و مسجد محور، وضعیت موجود را شناسایی کنید و به شکل فراگیر همه خانواده ها را در برنامه های خود سهیم نمایید.

استاندار مازندران با بیان این که همواره از فعالیت های مساجد پشتیبانی می کنیم و به فرمانداران در این خصوص تاکید کرده ایم، افزود: مسجد؛ سنگر و خانه امید مردم است و نقش مساجد باید در پیشبرد امور پررنگ تر شود. نباید از مسجد و نقش آن غافل شویم و استان از برنامه های موثر فرهنگی و دینی مساجد به جد حمایت می کند. 

در این نشست شالویی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و حجت الاسلام علیخانی، مسئول کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان، گزارشی از فعالیت ها و اقدامات این حوزه ارایه نمودند.

 

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها