آخرین اخبار :
کد خبر : 3282 سه شنبه 9 مرداد 1397 علم و فناوري
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران، در نشست خبری، اعلام کرد:

مازندران در تامین زیر ساخت های آی سی تی جزو استان های برخوردار کشور است / تلاش برای راه اندازی زیست بوم آی سی تی استان

یدالله طهماسبی در این نشست عنوان کرد: مازندران در حوزه سرمایه گذاری و تامین زیر ساخت های آی سی تی در کشور جز استان های برخوردار به شمار می رود که این مساله مرهون سرمایه گذاری چند ساله اخیر در این بخش است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران گفت: مازندران در حوزه سرمایه گذاری و تامین زیر ساخت های آی سی تی در کشور جز استان های برخوردار به شمار می رود که این مساله مرهون سرمایه گذاری چند ساله اخیر در این بخش است.

یدالله طهماسبی در نشست خبری با موضوع کسب و کار دانش بنیان در استانداری تصریح نمود: میزان اشتغال ثبت شده یکسال اخیر در حوزه آی سی تی این استان 450 نفر است که نسبت به سال ماقبل حدود 30 درصد افزایش نشان می دهد .

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران، یادآور شد: مازندران در حوزه سرمایه گذاری و تامین زیر ساخت های آی سی تی در کشور جز استان های برخوردار به شمار می رود که این مساله مرهون سرمایه گذاری چند ساله اخیر در این بخش است.

طهماسبی، افزود: یک هزار و 100 میلیارد تومان درحوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در دولت یازدهم در این استان سرمایه گذاری شده که این مساله در روند اشتغالزایی تاثیر خوبی داشته است.

وی با بیاین اینکه مازندران بیش از سه میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت مازندران بالغ بر 2 میلیون و ۵۸۹ هزار نفر مشترک تلفن همراه هستند، گفت: ظرفیت پهنای باند استان ۱۸۰ گیگ است که اکنون از ۴۴ درصد ظرفیت آن استفاده می شود.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران،  پهنای باند زیر بار استان را ۸۰ گیگ اعلام کرد و گفت: کل سیم کارت های استان را 7میلیون و ۶۲۱ هزار و ۴۸ فقره  است که از این میزان 4 میلیون و ۲۰۷ هزار سیم کارت فعال است.

طهماسبی تعداد شهرهای دارای پوشش نسل ۲، ۳ و ۴ استان را ۵۸ شهر بیان کرد و خاطرنشان ساخت: تعداد دو هزار و 34  روستا دارای پوشش تلفن همراه و 2 هزار و ۷۵ روستا نیز دارای اینترنت ای دی اس ال ۷۱ درصد است و تعداد روستاهای برخودار از اینترنت بی سیم هزار و ۶۰۵ روستا و تعداد روستاهای دارای ارتباط 3 هزار و ۶۲۲ روستا معادل ۱۰۰ درصد است.

وی تعداد روستاهایی که با رومینگ از اینترنت بهره مند می شوند را هزار و ۵۳۹ روستا معادل ۵۳ درصد و تعداد دفاتر پیشخوان دولت روستایی را ۵۳۲ دفتر و تعداد روستاهای بهره مند شده از دستگاه ای تی ام را ۴۸ روستا اعلام نمود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران ضریب نفوذ اینترنت ثابت را ۱۵ درصد و اینترنت همراه را ۶۴ درصدبرشمرد.

طهماسبی، از برگزاری ۶۰ رویداد استارت آپی در استان خبر داد و افزود: ۵۰ گروه استارت آپی از این رویدادها استخراج شده و از این تعداد پنج گروه مربوط به مازندران بوده است و شاهد افزایش ۳۰ درصد کسب و کارهای اینترنتی در این بخش هستیم و رتبه هفتم کشور را دارا هستیم. وی، اعلام کرد: در تلاش بریا راه اندازی زیست بوم آی سی تی مازندران هستیم.

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها