آخرین اخبار :
کد خبر : 3284 سه شنبه 9 مرداد 1397 اقتصاد
رئیس اداره راه و شهرسازی آمل ، لاریجان خبرداد:

بافت های فرسوده و سکونتگاه های غیر رسمی آمل بهسازی می شود

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان آمل از بهسازی بافت های فرسوده و سکونتگاه های غیررسمی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی مازندران، مهندس رمضانی به بهسازی آسفالت در منطقه امت آباد که از سکونت گاه های غیررسمی شهر آمل محسوب می شود با اعتباری بالغ بر 9 میلیارد ریال در مساحتی حدود 33 هزار مترمربع اشاره کرد و گفت: برای بهسازی آسفالت دیگر مناطق مشمول طرح احیای بافت های فرسوده و سکونتگاه های غیر رسمی از جمله اسپیاری نیز میزان 212 تن قیر یارانه ای به شهرداری تحویل گردید و کار در این منطقه نیز به زودی آغاز می شود.

وی یادآور شد: طبق مطالعات انجام شده سهم شهر آمل از بافت های تعریف شده در محدوده بازآفرینی حدود 15درصد و 417 هکتار بوده که شامل بافت تاریخی، سکونت گاه های غیررسمی و بافت فرسوده است.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان آمل اضافه کرد: امت آباد و اسپیاری از سکونت گاه های غیررسمی شناسایی شده در آمل است که در اولویت برنامه ریزی قرار گرفتند.

رمضانی از دیگر اقدامات انجام شده در راستای احیای بافت ناکارآمد شهری در آمل را راه اندازی خانه محله امت آباد با اعتباری بالغ بر 5 میلیارد و 900 میلیون ریال، احداث پارک معلولین با اعتباری بیش از 6 میلیارد ریال و مرکز بهداشت با اعتباری در حدود 5 میلیارد و 410 میلیون ریال اعلام و افزود: اقدامات خوبی در زمینه احیای بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری در آمل در حال انجام است .

وی به از سرگیری اعطای تسهیلات مشارکت ساخت به ازای هر واحد 400 میلیون ریال اشاره کرد و یادآور شد: از سال گذشته تاکنون به بیش از 300 متقاضی در محلات مختلف بافت ناکارآمد، تسهیلات تعلق گرفت.

 

 

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها