آخرین اخبار :
کد خبر : 3292 پنج شنبه 11 مرداد 1397 صنعت
معاون وزیر دفاع، در مراسم رونمایی از خط تولید موتور دیزل 1300 اسب بخار در شرکت دسا آمل؛

ایران رسما به جرگه کشور سازنده موتور های دیزلی پیوست / شرکت دیزل سنگین ایران برای همکاری با صنعتگران مازندران آمادگی دارد

رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، در این مراسم گفت: ایران اسلامی، رسما به جرگه کشورهای سازنده موتورهای دیزلی پیوست. شرکت دیزل سنگین ایران برای همکاری با صنعتگران مازندران آمادگی دارد. ‎

رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، گفت: ایران اسلامی، رسما به جرگه کشورهای سازنده موتورهای دیزلی پیوست. شرکت دیزل سنگین ایران برای همکاری با صنعتگران مازندران آمادگی دارد.

به گزارش روابط عمومی استانداری مازندران، امیردریادار امیر رستگاری، معاون وزیر دفاع در مراسم رونمایی از خط تولید موتور دیزل 1300 اسب بخار در شرکت دسا آمل با اشاره به این که امروز اندیشه های بزرگی در این کشور وجود دارند که فرصت را برای رشد و تلاش فراهم می کنند، افزود: ایجاد فرصت و بستر برای کار بسیار ارزشمند است و نیازمند افرادی هستیم که به ایرانی فرصت کار و شکوفایی بدهد.

معاون وزیر دفاع این حرکت را یک حرکت جهشی در صنعت موتور های دیزلی در کشور دانست و با بیان این که این دستاورد، رسما کشور ما را به جرگه کشورهای سازنده موتورهای دیزلی وارد نمود، یادآور شد: این گام مهم در سایه باور، همت، تلاش و هم افزایی و توکل به خداوند متعال محقق شد.

وی با بیان این که نخبگان ما در شرکت موتور سنگین دیزل هم جبهه موتور دیزل را فتح کردند و هم به دنبال دانش بالادستی و پایین دستی مرتبط رفتند، هم خط تولید موتور ملی درآمد و هم پایه دوگانه سوز و هم پایه گاز سوز به اتمام رسید و این موفقیت بزرگی بود، ابراز داشت: ان شاء الله امسال موتور دریایی آن هم به تحقق خواهد رسید.

امیردریادار امیر رستگاری با اعلام این که امسال و سال آینده مجموعا 60 دستگاه از این دیزل را برای راه آهن جمهوری اسلامی، حوزه صنایع دریایی و نیروگاه های مقیاس کوچک تولید خواهیم نمود، افزود: کاهش آلایندگی، عدم استفاده از سوخت های فسیلی، استفاده از پایه گاز سوز، سیال بودن و کوچک بودن از شاخصه های این پکیچ انرژی و حرارتی است.

رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به این که در شرکت دیزل سنگین ایران نقشه راه توسعه ای را لحاظ کرده ایم و معتقدیم اینجا باید به عنوان یک قطب صنعتی ادامه فعالیت بدهد، اظهار نمود: آمادگی داریم زمین در اختیار صنعتگران مازندران بگذاریم و مجموعه فنی و صنعتی مرتبط با تولید دیزل را ارایه کنیم تا هم برای نیاز خود تولید نمایند و هم در تامین زنجیره قطعات یدکی برای تولید این دیزل ملی با مجموعه شرکت دیزل سنگین ایران مشارکت کنند تا مازندران به عنوان قطب مولد برای خلق ثروت، رونق تولید و اشتغال فعالیت کند.

معاون وزیر دفاع، با اشاره به این که با وزارت نیرو برای تولید نیروگاه های 3 مگاواتی مذاکره کردیم، گفت: هم چنین بحث تولید دیزل های با رسته 4 برای استفاده در ناوگان اتوبوسرانی کشور به عنوان دیزل گاز سوز با تعداد بسیار زیاد امسال نهایی می شود.

رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان این که امروز به توان تولید موتور 1300 اسب رسیده ایم و تلاش داریم در آینده به تولید موتور 2000 اسب برسیم، عنوان کرد: افق بسیار خوبی برای شرکت دیزل سنگین ایران طراحی شده است و در سال های آینده برآنیم در همه عرصه های حمل و نقل وارد شویم و بتوانیم همه دیزل های مورد نیاز کشور را تامین کنیم.  

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها