آخرین اخبار :
کد خبر : 3301 یکشنبه 14 مرداد 1397 اجتماعی
استاندار مازندران، در جلسه شورای سیاست گذاری طرح نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان استان؛

مقابله با آسیب های اجتماعی، رسالتی همگانی است

مهندس اسلامی در این جلسه با اشاره به این که اراده ملی باید برای مراقبت اجتماعی از دانش آموزان در قالب طرح نماد تبلور یابد، اظهار داشت: مقابله با آسیب های اجتماعی، رسالتی همگانی است ‎

جلسه شورای سیاست گذاری طرح نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان موسوم به نماد به ریاست استاندار مازندران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی استانداری، محمد اسلامی در این جلسه با اشاره به این که مقابله با آسیب های اجتماعی، رسالتی همگانی است، گفت: کاهش و کنترل آسیب‌های اجتماعی در دستور کار جدی حاکمیت و دولت قرار دارد و مقام معظم رهبری شخصا مسایل این بخش را پیگیری می نمایند.

استاندار با اشاره به این که اراده ملی باید برای مراقبت اجتماعی از دانش آموزان در قالب طرح نماد تبلور یابد، افزود: آسیب پذیری اجتماعی بسیار سریع عمل می کند، لذا باید انقلابی و جهادی کار کنیم تا اقدامات ما در این بخش با کاهش آسیب های اجتماعی منجر شود.

مقام عالی دولت در مازندران با تاکید بر این که اثربخشی اجرای این طرح باید قابل سنجش و ارزیابی باشد، گفت: باید دنبال اقدامات اثربخش باشیم تا با آسیب ها در عمل مقابله کنیم.

استاندار، رصد و شناسایی جامعه آسیب پذیر، توانمند سازی و پایش فعالیت ها را از فرآیندهای اجرای این طرح برشمرد و یادآور شد: آموزش و توانمند سازی معلمان نیز در این طرح لحاظ گردد.

وی، افزود: کمیته علمی و اجرایی این شورا، نقش دستگاه ها را پایش کند تا بدرستی بدان عمل کنند.

مقام عالی دولت در مازندران با توجه به در پیش بودن سال تحصیلی جدید، تاکید کرد: آموزش ها، مطالعات، برنامه ریزی های مقدماتی و تجهیزات لازم برای فعالیت مدارس احصاء شود.

در آغاز این جلسه، نیکزاد، مدیر کل آموزش و پرورش استان نیز با اشاره به این که طرح نماد در مرحله نخست به صورت پایلوت در 2 شهرستان و برای 3485 در سال 96 به اجرا درآمده است، اظهار داشت: تامین و ارتقای مراقبت های اجتماعی از دانش آموزان مدارس با رویکرد توانمند سازی مدرسه محور و توانمند سازی دانش آموزان و خانواده ها از جمله اهداف اجرای این طرح است.

نیکزاد با اشاره به این که در اجرای این طرح در سال 96 بالغ بر 378 معلم و 697 نفز از اولیا دانش آموزان، آموزش های لازم را دیده اند، خبر داد: طرح نماد در سال 97 در 175 مدرسه به اجرا در خواهد آمد.

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها