آخرین اخبار :
کد خبر : 3335 دوشنبه 22 مرداد 1397 اقتصاد
معاون سياسي،امنيتي و اجتماعي استانداري مازندران:

دستگاه ها زمينه توسعه مشاغل خانگی را فراهم كنند

معاون سياسي،امنيتي و اجتماعي استانداري مازندران گفت: دستگاه اي اجرايي زمينه توسعه مشاغل خانگی برای بانوان فراهم كنند.

احمد حسين زادگان در دومين كارگروه تخصصي بانوان و خانواده استان با اشاره به اينكه نقش بانوان در خانواده و اجتماع قدمتي به طول تاريخ بشر دارد، گفت:انقلاب اسلامي زمينه حضور گسترده زنان را به عرصه هاي اقتصادي و بازار كار با حفظ ارزش هاي جامعه فراهم كرده و دولت يازدهم نيز حضور بانوان را در اين عرصه ها ارتقا داده است.

معاون سياسي،امنيتي و اجتماعي استانداري مازندران مشاغل خانگي را ظرفيت مناسب براي اشتغال بانوان دانست و خاطرنشان كرد:مشاغل خانگي علاوه بر رشد و توسعه اقتصادي بانوان و خانوداه آنان، زمينه رشد و توسعه اجتماعي و فرهنگي اين قشر را به همراه دارد.
وي ادامه داد: كشاورزي، دامپروري ،صنايع دستي و تولیدات غذايي خانگي و فناوري اطلاعات در دايره مشاغل خانگي قرار دارند كه خوشبختانه قانون ساماندهي مشاغل خانگي بستر مناسبي جهت حمايت قانوني از اين نوع فعاليت ها را ايجاد كرده است.
حسين زادگان با بيان اينكه استان مازندران داراي اقليم خاص مورد توجه گردشگران است، تاكيد كرد:بازارچه هاي محلي ظرفيت خوبي براي فروش محصولات و توليدات براي مشاغل خانگي است و با يك ساماندهي مناسب مي توان از اين ظرفيت جهت ارتقا اقتصاد بانوان بهره برد.
معاون سياسي،امنيتي و اجتماعي استانداري مازندران به عدم وجود شركت هاي واسطه بين توليد كننده و بازار مصرف به عنوان حلقه مفقوده اشاره كرد و گفت:با توجه به اينكه در استان توليدات و محصولات فراوان است اما براي فروش در بازار مشكل دارند اين شركت هاي واسطه مي توانند با بازاريابي و برنامه ريزي اين محصولات و توليدات را بصورت تضميني از مشاغل خرد خريداري كرده و در بازار به فروش برسانند.
وي برگزاري جشنواره هاي مختلف در استان را اتفاق خوبي دانست و گفت: جشنواره هاي بومي كه براي محصولات كشاورزي برگزار مي شود رونق خوبي به اقتصاد بخش ها ايجاد كرده است اما بايد برندسازي شود.
اين مقام مسئول تاكيد كرد:بانك اطلاعاتي از آمار توليد كنندگان مشاغل خانگي و نوع محصولاتي كه در روستا ها و شهر ها توسط انان توليد مي شود تهيه شود تا بتوانيم بر اساس آن تصميمات مناسب بگيريم.
حسين زادگان با بيان اينكه بايد براي توسعه مشاغل خانگي براي بانوان هم افزايي كنيم، تاكيد كرد: با پرهيز از اقدامات جزيره اي ،توسعه و ایجاد مشاغل خانگی برای زنان باید در اولویت کاری همه دستگاه‌های مربوطه قرار گیرد.
معاون سياسي،امنيتي و اجتماعي استانداري مازندران خاطر نشان كرد: پيگيري مي كنيم تا سقف تسهيلات اشتغالزايي بانوان افزايش يابد زیرا امروزه در شرق آسيا مخصوصا كشور چين 30 درصد محصولات صادراتي از مشاغل خانگي است و ما نبايد از اين ظرفيت غافل شويم و صادرات محصولات توليدي در مشاغل خانگي را به عنوان يك موضوع مهم پيگيري كنيم.

در پايان این کارگروه از قاري قرآن خانم رحيمي كه در مسابقات قرآني وزارت كار تعاون و رفاه اجتماعی برگزار شده و مقام دوم را كسب كرد، تجليل به عمل آمد.
 

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها