آخرین اخبار :
کد خبر : 3350 شنبه 27 مرداد 1397 اقتصاد
وزیر نیرو در نشست با استاندار و مجمع نمایندگان مازندران:

شرایط پایه‌ای توسعه در مازندران فراهم است/ احداث آب‌بندان‌ها در مازندران به طور جدی پیگیری می‌شود

رضا اردکانیان در این نشست، یادآور شد: شرایط پایه‌ای توسعه در مازندران فراهم است و همزمان با این موضوع باید شرایط لازم را هم برای مردم منطقه و هم مسافران مراجعه کننده به مازندران فراهم کنیم.

وزیر نیرو گفت: شرایط پایه‌ای توسعه در مازندران فراهم است و همزمان با این موضوع باید شرایط لازم را هم برای مردم منطقه و هم مسافران مراجعه کننده به مازندران فراهم کنیم.

رضا اردکانیان در نشست مشترک استاندار و مجمع نمایندگان استان مازندران با تقدیر از تلاش‌های انجام شده در ارتباط با برق و انرژی اظهار داشت: تلاش ما این است این طرح‌ها از نظر منابع و هم از نظر تغییر روش کار هر چه زودتر به نتیجه برسد.

وی ادامه داد: پیش از جدی شدن بودجه سال ۹۸ تمامی موارد با مجامع استانی بررسی می‌شود تا بتوانیم در چارچوب برنامه کلی وزارت نیرو این برنامه ها دنبال ‌شود.

اردکانیان با اشاره به پیگیری طرح‌های مختلف آب و برق در استان مازندران، گفت: مازندران در بسیاری از شاخص‌ها به‌ویژه در فاضلاب و ایجاد آب‌بندان ها از شاخص کشوری عقب است، اما با دقت و آرامش لازم می‌شود این طرح‌ها را در جهت ایجاد رضایتمندی در بین مردم منطقه به سرانجام رساند.

وزیر نیرو با بیان اینکه برنامه تامین پیک برق سال ۹۸ با تفصیل کامل تدوین شده است، ادامه داد: حدود ۸ تا ۹ هزار مگاوات ظرفیت جدید باید چاره جویی شود که ۵۰ درصد آن تولید جدید است و ۲۵ واحد نیروگاه جدید باید وارد مدار شود.

وی افزود: ۴ هزار مگاوات ظرفیت جدید باید از طریق مدیریت مصرف ایجاد شود که این ظرفیت به اندازه ایجاد نیروگاه مهم است و طی ۱۳ برنامه اجرایی به ویژه در بخش خانگی عملیاتی خواهد شد.

اردکانیان تصریح کرد: برای مشترکان پرمصرف افزایش تعرفه خواهیم داشت که البته این کار نه برای درآمدزایی بلکه به دلیل ایجاد انگیزه برای مصرف صحیح انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه موضوع احداث آب‌بندان‌ها در مازندران به طور جدی پیگیری می‌شود، ادامه داد: مشارکت بخش خصوصی در طرح‌های آب و برق به‌صورت جدی در دست پیگیری است و این کار حتی توسط رئیس محترم مجلس نیز مورد تاکید و حمایت است.

وزیر نیرو با اشاره به ابهامات درباره طرح انتقال آب خزر تاکید کرد: در ۹ ماه گذشته که وارد دولت شده‌ام هیچگاه بحث انتقال آب از خزر مطرح نبوده و دولت در این مسائل معتقد به کار کارشناسی است.

وزیر نیرو تصریح کرد: به جای فکر کردن به طرح‌های انتقال آب باید به مصرف صحیح در مقصد فکر کنیم، چرا که کار بدون کارشناسی به بروز مشکلات جدید ختم می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت کارگروه سازگاری با کم‌آبی در دولت گفت: سازگاری با کم‌آبی به عنوان گفتمان جدید وارد مدیربت بخش آب شده است و این به این معناست که ما باید برنامه‌های خود را با اقتضائات و شرایط کم‌آبی سازگار کنیم.

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها