آخرین اخبار :
کد خبر : 4257 پنج شنبه 1 شهريور 1397 سیاست
نيروگاه شهيد سليمي نكا

بازديد مهندس طرزطلب از نيروگاه شهيدسليمي نكا

مديرعامل شركت مادر تخصصي توليدنيروي برق حرارتي كه به منظور شركت در مراسم افتتاح نيروگاه 307 مگاواتي كاسپين نوشهر به استان مازندران سفر كرده بود، از نيروگاه شهيد سليمي نكا بازديد نمود.

بازديد مهندس طرزطلب از نيروگاه شهيدسليمي نكا

   مديرعامل شركت مادر تخصصي توليدنيروي برق حرارتي كه به منظور شركت در مراسم افتتاح نيروگاه 307 مگاواتي كاسپين نوشهر به استان مازندران سفر كرده بود، از نيروگاه شهيد سليمي نكا بازديد نمود.

      محسن طرزطلب در اين بازديد، هدف از حضور خود در نيروگاه نكا را تقدير و تشكر از تلاش­هاي جهادي مديريت و كليه كاركنان نيروگاه عنوان كرد و اظهار داشت: با توجه به عمر بالا و فرسودگي تجهيزات، نگهداري اين نيروگاه كار سخت و دشواري است اما زماني كه انسان داراي انگيزه لازم و هدف مشخصي باشد، كار غير ممكن وجود ندارد و شما ثابت كرديد كه با تلاش و كار بيشتر مي­توانيد جايگاه ممتاز اين نيروگاه و سهم 4 درصدي آنرا در صنعت برق حفظ كنيد.

      وي با اظهار رضايت از عملكرد نيروگاه­هاي حرارتي در ايام پيك مصرف افزود: توليدبرق در تابستان امسال شرايط ويژه ­اي را تجربه كرد و بدليل كاهش توليد در نيروگاه­هاي برقابي و افزايش تقاضا با كسري و اعمال خاموشي همراه شد، اما در اين مدت نيروگاه­هاي حرارتي از نظر توليد و آمادگي شرايط بسيار مطلوبي داشتند بطوري كه ميزان توليد نيروگاه­هاي حرارتي با 6.2 درصد افزايش نسبت به سال گذشته به 48 هزار مگاوات رسيد و ميانگين آمادگي اين نيروگاه­ها به عدد قابل توجه بالاي 98 درصد رسيد.

      مديرعامل شركت مادر تخصصي توليدنيروي برق حرارتي حفظ نيروگاهاي موجود و افزودن 5 هزار مگاوات به ظرفيت توليد برق كشور را از برنامه ­هاي اصلي وزارت نيرو براي تابستان سال آينده ذكر كرد و گفت: اولويت اول ما مراقبت و نگهداري نيروگاه­هاي موجود است كه با توجه به قدمت نيروگاه­ها و فرسودگي تجهيزات كار دشواري است ولي همه بايد با انگيزه لازم تلاش كنيم تا اين طراوت و شادابي نيروگاه­هاي موجود را مثل گذشته حفظ كنيم و در ثاني برنامه افزودن 5 هزار مگاوات به ظرفيت توليد است كه اگر مسئولان در زمينه تأمين منابع و تخصيص بودجه حمايت كنند مي­توان اين هدف­گذاري را تحقق بخشيد.  

       طرزطلب كار در بخش توليد برق را خطير و فوق ­العاده حساس توصيف كرد و خاطرنشان ساخت: كم و كاستي در بخش تأمين برق شايسته نظام ما نيست و كاركنان بخش توليد نبايد اجازه دهند كه از اين ناحيه انتقاد و شكوه­اي بوجود آيد.

      وي همچنين بر حمايت خود از احداث و نصب آب­­ شيرين­كن SWRO تأكيد كرد و گفت: با توجه به وضعيت آب مصرفي و ضرورت حفظ پايداري توليد نيروگاه، لازم است كه در اجراي اين پروژه تسريع گردد و تا سال آينده آنرا به بهره­برداري برسانيم.

         در ابتداي اين جلسه مهندس محسن نعمتي ضمن خوش­آمدگويي و تشكر از حسن توجه مديرعامل شركت مادر تخصصي توليد نيروي برق حرارتي به نيروگاه نكا، گزارش مبسوطي از اقدامات انجام شده در  زمينه ­هاي: تحقق آمادگي توليد، تعميرات و نگهداري، بهره ­برداري بهينه از نيروگاه، نصب دستگاه آب­ شيرين­كن  BWROو پيشرفت كار پروژه آب­ شيرين­كن SWRO ، ساخت داخل، انجام پروژه LTE واحد 2 گازي، پروژه ­ها و فعاليت­هاي در دست اقدام و همچنين چالش­ها و برنامه­ هاي آتي نيروگاه در زمينه پايداري توليد و طرحهاي توسعه را ارائه نمود.

      مديرعامل نيروگاه از تلاش كاركنان نيروگاه جهت تعمير و تعويض پره­ هاي آسيب ­ديده توربين واحد يك بخاري در كوتاه ترين زمان ممكن با عنوان كار جهادي ياد كرد و گفت: رطوبت بالا و گرماي شديد محيط شرايط را بسيار سخت كرده بود ولي همكاران ما بدليل مسئوليتي كه جهت تأمين نياز شبكه برق احساس مي­كردند و با اتكا به تعهد و تخصص خود و با بكار بستن شيوه­ هاي ابتكاري توانستند اين كار دشوار و پيچيده فني را در مدت هفت روز به سرانجام برسانند.

      وي با اشاره به اهميت منابع انساني در افزايش بهره­ وري سازمان بر لزوم حفظ نيروهاي انساني مجرب و متخصص، توجه به مسائل انگيزشي و رفع دغدغه معيشتي آنان تأكيد كرد و خواستار مساعدت مسئولان در زمينه تبديل وضعيت نيروهاي شركتي شد.

      مهندس نعمتي در ادامه به تبيين اقدامات نيروگاه در سال حمايت از كالاي ايراني پرداخت و خاطرنشان كرد: در ادامه تلاش­هاي گذشته و به تأسي از منويات مقام معظم رهبري تلاش مضاعفي انجام شد تا در زمينه ساخت داخل و بومي سازي قطعات و كاهش وابستگي نيروگاه به سازندگان خارجي سهمي داشته باشيم.

     نعمتي همچنين عدم تخصيص صد در صدي سوخت گاز را يكي از مهمترين چالش­هاي نيروگاه دانست و گفت: در صورت مصرف مازوت فشارهاي زيادي از سوي افكار عمومي و رسانه ­ها متوجه نيروگاه مي­شود و خدمات وسيع كاركنان نيروگاه تحت ­الشعاع قرار مي­گيرد، لذا انتظار مي­رود كه مسئولان حمايت كنند تا سوخت مايع از چرخه مصرف نيروگاه حذف گردد.

      در اين بازديد مهندس طرزطلب ضمن بازديد از دستگاه آب­ شيرين­كن  BWROو روند پيشرفت كار پروژه در حال اجراي نصب آب­ شيرين­كن SWRO ، در اتاق فرمان نيروگاه­هاي بخاري و سيكل تركيبي حضور يافت و از  زحمات شبانه­روزي كاركنان قدرداني نمود.

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها