آخرین اخبار :
کد خبر : 4318 سه شنبه 20 شهريور 1397 سیاست
نبیان، در جلسه کارگروه راهبردی ومدیریت پسماند استان، عنوان کرد:

اختصاص قریب ۲۹ میلیارد تومان به نیروگاه زباله سوز ساری در سالجاری / آخرین تجهیزات زباله سوز نوشهر وارد شده است

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران، گفت: در سال جاری بالغ بر ۲۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به این پروژه اختصاص یافته و بخش عمده آن جذب شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران، گفت: دغدغه زباله در استان، نتیجه دهه ها غفلت و کوتاهی است و اقداماتی که امروز در این خصوص صورت می گیرد، گرچه در آغاز راه است، لیکن از یک عزم و تلاش ویژه برای رفع این دغدغه خبر می دهد.

به گزارش روابط عمومی استانداری، علی نبیان در جلسه کارگروه راهبردی و مدیریت پسماند مازندران با اشاره به عزم استان برای ساماندهی کامل زباله در قالب پروژه های مختلف، یادآور شد: در موضوع ساماندهی زباله باید ببینیم در گذشته کجا بودیم و حال کجاییم تا دریابیم که اراده شخص استاندار و متولیان استان در این راستا چه اندازه مایه دلگرمی است.

وی با اشاره به این که همه باید با هم در یک تیم یکپارچه با ادبیات واحد نسبت به عقب ماندگی های تاریخی ساماندهی زباله اقدام کنیم، افزود: مازندران، وطن همه ایرانی هاست و باید همه حساس باشند و برنامه یی برای ساماندهی زباله با لحاظ حضور هموطنان و مشارکت آنان اجرا شود.

معاون استاندار با طرح این که طرح تفکیک زباله از مبدا با دستور اکید مهندس اسلامی در ریل اجرا قرار گرفته است، عنوان کرد: گر چه با وضع مطلوب اجرای پروژه های ساماندهی زباله در استان فاصله داریم لیکن باید اذعان کرد که این نهضت پس از چند دهه سکون و کوتاهی به راه افتاده است.

نبیان با اشاره به این که باید به ملاحظات اعتباری و مالی اجرای پروژه ها نیز توجه داشت، اظهار داشت: استاندار؛ متولیان این بخش را مکلف کرده اند تا ۱۴۰۰ تن زباله استان را تا پایان سال جاری مدیریت کنند و این، یک اقدام اجرایی است که علیرغم ملاحظات مالی باید صورت گیرد و ان شاالله با هم افزایی؛ پروژه های پسماند مازندران به جایی برسد که حق مردم ماست.

وی با بیان این که آخرین تجهیزات نیروگاه زباله سوز نوشهر وارد شده است، افزود: در سال جاری بالغ بر ۲۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به این پروژه اختصاص یافته و بخش عمده آن جذب شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، با اشاره به این که ابنیه نیروگاه زباله سوز نوشهر بیش از ۹۴ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، ابراز داشت: ۶۵ درصد تجهیزات نیروگاه زباله سوز ساری وارد شده و ابنیه این نیروگاه ۴۱ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

رییس کارگروه راهبردی مدیریت پسماند استان، افزود: ۱۰ شهرداری در حوزه اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا و ۱۰ شهرداری در زمینه ساماندهی مراکز دفن زباله خوب کار کرده اند و این روند باید تداوم یابد و در دیگر شهرداری ها نیز تقویت شود.

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها