آخرین اخبار :
کد خبر : 6271 شنبه 7 مهر 1397 سیاست
حسن خیریانپور، در جلسه کارگروه اقتصادی استان؛

بیمه اجتماعی روستاییان باید در مازندران فراگیر شود / اجرای سند راهبردی صنعت طیور در اقتصاد استان بسیار موثر است / توسعه سرمایه گذاری از جمله سیاست های محوری استان است

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار به هدف گذاری 3 میلیارد دلاری صادرات استان تا پایان برنامه ششم توسعه استان و لزوم تحقق آن با مشارکت همه دست اندرکاران و فعالان بخش های دولتی و خصوصی تأکید کرد ‎

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مازندران، گفت: از همه ظرفیت ها و راهکارهای موثر و خلاق برای فراگیر شدن بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر باید بهره گیری شود.
به گزارش روابط عمومی استانداری، حسن خیریانپور در جلسه کارگروه اقتصادی استان ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تبریک آغاز سال تحصیلی 98-97 و بازگشایی مدارس، با اشاره به این که حدودا نیمی از جمعیت مازندران در روستاها ساکن هستند، افزود: پوشش بیمه ای بویژه بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر برای جمعیت مولد روستا موضوعی بسیار مهم و اساسی است.
حسن خیریانپور با اعلام این که 461 هزار نفر، جمعیت هدفِ بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان مازندران هستند، بر ضرورت توسعه و فراگیر شدن این پوشش بیمه ای تاکید کرد و یاد آور شد: از همه ظرفیت ها و راهکارهای موثر و خلاق برای فراگیر شدن بیمه اجتماعی روستاییان باید بهره گیری شود.
معاون استاندار بر عزم همگانی و همکاری بیش از پیش فرمانداران، بخشداران و همه دستگاه های اجرایی مرتبط برای توسعه این امر مهم تاکید کرد و خاطرنشان کرد: از همه ظرفیت های رسانه ای نظیر رسانه های جمعی و صدا و سیما، بخشداری ها، دهیاری ها و دستگاه ها و نهادهای تبلیغی، ترویجی و فرهنگی در جهت فرهنگ سازی بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر و تنویر افکار عمومی در این راستا باید بهره برد و همه باید پای کار بیایند تا آمار پوشش بیمه ای در این بخش ارتقا یابد.
وی به ضرورت پایش آمار این بخش به صورت ماهانه و تفکیک شده در شهرستان ها و بخش ها به منظور انجام مطالعه و کار مقایسه ای و احصا واجدین شرایط به صورت تفکیک شده در شهرستان ها و بخش ها برای ارزیابی و ترسیم نقشه راه اشاره کرد و اظهار داشت: آمار و سهمیه استان در بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در سال 97 هدف گذاری شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری، در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که استاندار مازندران همواره بر داشتن نقشه راه برای مسایل مختلف استان برای حرکت و برنامه ریزی بر اساس آن تاکید دارند، گفت: سند راهبردی صنعت طیور از جمله ی این اسناد است که تهیه و اجرای آن در اقتصاد استان بسیار موثر و تعیین کننده است.
خیریانپور با اشاره به این که 75 نوع محصول کشاورزی در مازندران کشت و تولید می شود، ابراز نمود: رقم این تولیدات سالانه به حدود 7 میلیون تن می رسد که می تواند جایگاه صادراتی داشته باشد.
معاون استاندار به هدف گذاری 3 میلیارد دلاری صادرات استان تا پایان برنامه ششم توسعه استان و لزوم تحقق آن با مشارکت همه دست اندرکاران و فعالان بخش های دولتی و خصوصی اشاره کرد و عنوان نمود: صنعت طیور جزو چند محصول اساسی استان در بخش کشاورزی است که جایگاهی مهم و استراتژیک دارد.
حسن خیریانپور در پایان؛ توسعه سرمایه گذاری در استان را از جمله سیاست های محوری در جهت تقویت اقتصادی دانست و بیان کرد: استاندار مازندران بر سه اصل اهیلت سرمایه گذار، نیاز سنجی سرمایه گذاری و استقرار اصولی واحد تاکید دارند.
در آغاز این جلسه شهیدی فر، رییس سازمان جهاد کشاورزی و ابراهیمی، مدیر کل بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان به ارایه گزارشی از سند راهبردی پیشنهادی صنعت طیور و آمار و ارقام پوشش بیمه روستایی و برنامه های ترویج و گسترش آن پرداختند. 

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها