آخرین اخبار :
کد خبر : 6275 شنبه 7 مهر 1397 اجتماعی
استاندار مازندران، در مراسم روز آتش نشانی و ایمنی در ساری؛

با آموزش های راهبردی زمینه ارتقاء عملکرد آتش نشانان فراهم شود / تجهیزات مورد نیاز آتش نشانان باید تامین گردد

برای نخستین بار با حضور استاندار مازندران درجه برخی از آتش نشانان استان، در مراسم روز آتش نشانی و ایمنی، در سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ساری ابلاغ و نصب شد. ‎

برای نخستین بار با حضور استاندار مازندران درجه برخی از آتش نشانان استان، در مراسم روز آتش نشانی و ایمنی، در سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ساری ابلاغ و نصب شد.

محمد اسلامی در مراسم روز آتش نشانی و ایمنی در سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ساری با بیان این که فعالیت آتش نشانان به عنوان عمل صالح در پیشگاه خداوند ثبت است، اظهار داشت: آتش نشانان از جان خود می گذرند تا جان دیگران را نجات دهند.

استاندار با تاکید بر این که تجهیزات مورد نیاز آتش نشانان باید تامین گردد، افزود: با آموزش های راهبردی زمینه ارتقاء عملکرد آتش نشانان فراهم شود. 

مقام عالی دولت در استان، با اشاره به این که دو زلزله 4.7 و 4.2 در مازندران عزم همه را باید برای نظارت بیشتر و مقاوم سازی و ایمن سازی ساختمان و ابنیه جزم نماید، گفت: نظارت در این حوزه قابل مماشات و تخفیف نیست. 

استاندار با بیان این که با توجه به وقوع حوادث اینچنینی نیاز داریم تا آیین نامه های کنترل ساختمان و مقررات ملی ساخت و ساز رعایت شود تا مشکلی پیش نیاید، گفت: این استان از جمله نقاط زلزله خیز کشور به شمار می رود که ایمنی ساختمان ها در کاهش تلفات احتمالی تاثیر خواهد گذاشت. 

اسلامی، ابراز نمود: پیروی از مقررات ملی ساختمان که تامین کننده نکات استاندارد و ایمنی ساختمان است باید از سوی سازندگان مورد توجه قرار بگیرد و مورد غفلت واقع نشود.

وی اعمال نظارت بر روند اجرای ساخت و سازها از سوی نهادهای متولی از جمله شهرداری ها و سازمان نظام مهندسی برای اجرایی شدن این قوانین را ضروری دانست و تاکید کرد: مقاوم سازی و استفاده از لوازم استاندارد و ایمن از جمله تکالیفی است که باید در ساخت و سازها مورد توجه قرار بگیرد.

اسلامی از آتش نشانی به عنوان حرفه ای خطرآفرین نام برد و گفت: آتش نشان با عشق و علاقه ای که به این حرفه دارند به این عرصه وارد می شوند. 

در این مراسم درجه آتش نشانان جوادآقانژاد، علی اکبریان بایی، هادی محسن زاده، مقداد کامرانی امیری، سید محسن میرمحسنیع مهدی اکبری سماکوش، اسماعیل پور کریمی، نعمت الله دیاری، ایرج کیادلیری، حسن رییسی، علی پورحسن، محمد اسماعیلی و رضا اصغر پور توسط مهندس اسلامی، استاندار مازندران ابلاغ و نصب شد.

هم چنین با حضور استاندار مازندران از چند تن از آتش نشانان خدوم بازنشسته سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ساری با اهداء اوح تقدیر، تجلیل شد.

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها