آخرین اخبار :
کد خبر : 6276 شنبه 7 مهر 1397 اقتصاد
استاندار مازندران، در جلسه شورای برنامه ریزی استان، عنوان کرد:

تلاش برای بازگرداندن 167 واحد تولیدی تملک شده به عرصه تولید و اشتغال / امروز؛ میل به سرمایه گذاری در مازندران پویاست/ در برابر هرگونه تصمیم و یا اقدامی که مسیر پویای اشتغال و رونق تولید را سد کند می ایستیم

رییس شورای برنامه ریزی و توسعه استان، در این جلسه یادآور شد: امروز؛ میل به سرمایه گذاری در مازندران پویاست و همه باید در جریان پایدارسازی تولید و اشتغال به عنوان هدف اساسی مشارکت کنند. ‎

استاندار مازندران، گفت: امروز؛ میل به سرمایه گذاری در مازندران پویاست و همه باید در جریان پایدارسازی تولید و اشتغال به عنوان هدف اساسی مشارکت کنند.

به گزارش روابط عمومی استانداری، محمد اسلامی در جلسه شورای برنامه ریزی استان با اشاره به این که امروز؛ میل به سرمایه گذاری در مازندران پویاست، افزود: در ماه های اخیر؛ واحدهایی که قریب ۲۵ سال رها شده بود، با پیگیری های صورت گرفته؛ توسط سرمایه گذاران مورد اقبال قرار گرفته است.

استاندار با تاکید بر این که همه باید در جریان پایدارسازی تولید و اشتغال به عنوان هدف اساسی مشارکت کنند، یادآور شد: شناسایی و احصا مسایل و موانع و ارایه راهبرد و تسهیل گری در قالب تعامل و همگرایی از اقدامات مهم و اساسی این بخش است و مدیران باید به صورت جهادی برای رونق اشتغال و تولید اهتمام کنند.

اسلامی با اشاره به این که متاسفانه عده ای با حرکت ها و اقدامات نسنجیده و نادرست، مقابل جریان تولید و اشتغال قرار می گیرند، خاطرنشان کرد: در برابر هرگونه تصمیم و یا اقدامی که مسیر پویای اشتغال و رونق تولید را سد کند می ایستیم و با آن برخورد می کنیم.

مقام عالی دولت در مازندران، با اشاره به این که 167 واحد تولیدی در استان توسط بانک ها تملک شده است، گفت: این واحدها باید به مدار تولید بازگردند و عزم ما بر آن است تا پایان امسال این امر مهم تحقق یابد.

رییس شورای برنامه ریزی و توسعه استان با بیان این که پایش تعهدات اشتغال از مهم ترین نیازهای استان در این راستاست، افزود: تصویر واقعی اشتغال و بیکاری در رسته ها و بخش های مختلف رصد و احصا شود.

وی با تاکید بر این که هدف از توزیع اعتبارات اشتغالزایی، تقسیم صرف پول نیست و هدف غایی؛ پایدارسازی و رونق اشتغال است، اظهار داشت: این اعتبارات زمینه ساز اشتغال است و باید نظارت دقیقی صورت گیرد که این اعتبارات در کجا صرف می شود و هر جا که انحرافی مشاهده گردید باید جلویش گرفته شود.

نماینده عالی دولت در استان با اعلام این که از محل طرح فراگیر تاکنون قریب ۱۶۸ میلیارد تومان طرح به ۸ بانک عامل معرفی، بالغ بر ۱۰۵ میلیارد و ۸۶۸ میلیون تومان طرح در این بانک ها، منعقد و بیش از ۶۰ میلیارد تومان از این رقم به متقاضیان پرداخت شده است، عنوان کرد: باید با رفع موانع و تسهیل گری، نسبت به تحقق همه جانبه طرح فراگیر اشتغال اهتمام ویژه صورت گیرد.

اسلامی با اعلام این که بیش از ۴۱۶ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی روستایی به بانک ها معرفی، بالغ بر ۱۸۳ میلیارد و ۶۴۹ میلیارد تومان از این رقم، طرح در ۴ بانک عامل منعقد و بالغ بر ۱۰۵ میلیارد و ۸۵۵ میلیون تومان به متقاضیان پرداخت شده است، ابراز داشت: مولد سازی منابع روستایی و شکوفایی اقتصاد روستاها باید در عمل اتفاق بیفتد،

استاندار مازندران در بخش دیگری از سخنان خود بر تسریع در اقدامات عملی و موثر در همه بخش ها تاکید کرد و گفت: در چهلمین سال پیروزی انقلاب باید اقدامات همه جانبه ای صورت گیرد تا بین نسل های گذشته و آینده اتصال برقرار شود و بین ذهن و حافظه ملت پیوستگی ایجاد نماید.

اسلامی بر فرهنگ سازی، آگاهی بخشی و اطلاع رسانی همه جانبه از دستاوردهای نظام با مشارکت همه دستگاه ها تاکید کرد و افزود: از برنامه های نو، خلاق و اثربخش در برنامه های چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب بهره گیری شود و دستگاه ها از ظرفیت رسانه ملی در این راستا بدرستی استفاده کنند.

در آغاز این جلسه که نمایندگان مردم نور و محمودآباد و نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی و معاونین امور عمرانی و هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری حضور داشتند، غلامی راد، رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی و دبیر شورای برنامه ریزی استان، مدیران کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، صنعت، معدن و تجارت و قائم مقام صدا و سیمای مرکز استان گزارشی از وضعیت تحقق اشتغال، اشتغال حوزه صنعت و مسایل حوزه متبوع ارایه نمودند.

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها