آخرین اخبار :
کد خبر : 6285 دوشنبه 9 مهر 1397 سیاست
هردم از این باغ بری می رسد:

از عزل و نصب‌های عجیب تا بحران مالی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری

دانشگاه آزاد اسلامی ساری با مدیریت جدید رکوددار تغییرات خاص و غیر علمی همراه با نارضایتی طلبکاران مالی شده است.

به گزارش خبر مازندران به نقل از خزرتیترخبربر اساس مشاهدات عینی و گزارش منابع موثق، دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری دچار بحران مالی جدی شده و گویا قادر به پرداخت هزینه‌های خود و مطالبات جدی و بحق پیمانکاران و بخش های خصوصی نیست.

براساس این گزارش، چند روزیست که طلبکاران با مراجعه به دانشگاه آزاد ساری برای پیگیری مطالبات معوق خود اقدام می کنند اما با بهانه های واهی و بی اساس معاونت اداری مالی و رئیس واحد تازه کار، از تایید و امضای چک ها صادر شده امتناع می ورزند که این موضوع موجب خشم و مشاجره طلبکاران شده است.

به گزارش خزرتیترخبر،این در حالیست که حدود سی تن از کارکنان این دانشگاه که چند روزی است بازنشست یا بازخرید شده اند فقط  و پنجاه درصد سنوات خدمتی خود را دریافت کردند و در دریافت مابقی مطالبات خود دچار مشکل هستند و قرار است مابقی به صورت تقسیط به آنها پرداخت شود.

از طرفی مسئول دفتر کارپردازی دانشگاه به دلیل عدم همکاری و هماهنگی معاونت اداری مالی و ریاست واحد در پرداخت ها از سمت خود استعفا و یک نیروی جوان از واحد بهشهر در این سمت منصوب شد.

شنیدها حکایت از آن دارد، بعد از عزل و نصب‌های عجولانه اولیه موج جدیدی از عزل و نصب ها نیز در راه است که بر این اساس آقای اصغری رئیس حراست واحد قائمشهر برای سمت مدیرکلی حراست دانشگاه آزاد ساری و استان درنظر گرفته شده، این در حالی است که نامبرده نیروی قرارداد معین و مامور به خدمت از دانشگاه دولتی در دانشگاه آزاد اسلامی است و انتصاب وی به عنوان مدیرکل حراست دانشگاه آزاد اسلامی استان مغایر با ضوابط و عجیب است.

از طرفی شنیده می شود رئیس دانشگاه در اقدامی عجیب به دنبال تغییر مدیر روابط عمومی دانشگاه نیز می باشد و این در شرایطی است که در حال حاضر مدیریت روابط عمومی این دانشگاه در استان را نیروی جوان و انقلابی برعهده دارد که در طی چند سال گذشته چندین بار به عنوان روابط عمومی برتر استانی و کشوری انتخاب شده است.

گویا تغییر معاونت پژوهشی ، آموزشی و دانشجویی به طور جدی در برنامه کاری رئیس دانشگاه است و این تغییرات در آغاز سال تحصیلی جدید می تواند پیامدهایی منفی و جبران ناپذیر برای جمعیت جوان و دانشجویی در دانشگاه داشته باشد.

همه این شرایط در حالی است که علیرغم نگرانی جدی استادان و کارکنان و دانشجویان  متاسفانه تاکنون بزرگان و نمایندگان در مرکز استان هیچگونه ورودی به مسئله نداشتند و تیم جدید مدیریتی که بسیار ضعیف عمل کردند و نتوانستند انسجام موجود را که حاصل دوازده سال مدیریت دکتر نیازآذری بوده را حفظ نماید و بیشتر سیستم را دچار تزلزل و رکود کرده اند و امید دانشگاهیان براین است تا با بازگشت نیازآذری به ریاست، دوباره دانشگاه آزاد اسلامی استان به ساحلی امن برگردد.

علیرغم این اتفاقات، اقدام دوپهلو، ضعیف و بدون برنامه مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی در زمان جذب و پذیرش داوطلبان، موجی از نارضایتی و اعتراضات گسترده را به همراه داشته است که این خود جای تامل فراوان دارد و می تواند آینده دانشگاه را دچار مشکل کند.

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها