آخرین اخبار :
کد خبر : 6287 سه شنبه 10 مهر 1397 اجتماعی
راه و شهرسازی

مدیر کل راه و شهرسازی استان مازندران خبرداد :

انتخابات نظام مهندسی مازندران 13 مهر برگزار می‌شود.

رییس دستگاه نظارت بر هشتمین دوره انتخابات اعضای هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران از برگزاری این انتخابات در روز جمعه 13 مهر 1397 خبر داد .

 

به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان مازندران، مهندس عبداله بهادری با اعلام این خبر گفت: انتخابات سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران در 18 حوزه انتخابیه در روز جمعه 13 مهرماه ۱۳۹۷ از ساعت ٨ صبح تا ساعت16 به طور هم زمان برگزار می‌شود.

وی افزود: با توجه به تعداد اعضای نظام مهندسی ساختمان استان مازندران که قریب به 35 هزار نفر می باشد، تعداد اعضای هیات مدیره 15 نفر خواهد بود که متشکل از 7 نفر رشته عمران، 2 نفر رشته معماری، یک نفر نقشه برداری، یک نفر ترافیک، 2 نفر رشته برق، یک نفر رشته مکانیک و یک نفر رشته شهرسازی به عنوان اعضاء اصلی خواهند بود و در هر رشته نیز یك عضو علی البدل انتخاب خواهند شد. 

مدیرکل راه و شهرسازی استان مازندران ادامه داد: احراز هویت اعضا و رای دهندگان از طریق اپراتور و سیستم انجام می‌شود و یک نفر امکان رای دادن در دو حوزه رای‌گیری را نخواهد داشت. 

مهندس بهادری در خصوص تعداد نامزدهای این انتخابات اظهار کرد: 53 نفر به عنوان نامزد انتخابات هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران توسط دستگاه نظارت و هیأت اجرایی تایید صلاحیت شده‌اند كه با انصراف 6 نفر از نامزدها هم اكنون تعداد داوطلبان 47 نفر می‌باشد.

وی پایان مهلت تبلیغات كاندیدها  را ٢٤ ساعت قبل از تاریخ برگزاری و شروع رای گیری اعلام كرد و گفت: از طریق هیئت اجرایی به رسانه‌ها، مطبوعات، روزنامه ها و هفته نامه‌ها اطلاع رسانی شده تا از چاپ آگهی تبلیغاتی در روزهای ممنوعیت تبلیغات خودداری نمایند كه آخرین روز تبلیغات كاندیدها ۲۴ ساعت قبل از برگزاری انتخابات خواهد بود.

مهندس بهادری ضمن اشاره به این که تمام اعضای سازمان چه اعضاء دارای پروانه اشتغال بكار و چه اعضاء بدون پروانه می‌توانند در این انتخابات شرکت کرده و به کاندیدهای مورد نظر خود رای دهند، تاکید کرد: مسلماً حضور حداكثری مهندسان در این انتخابات می‌تواند در انتخاب اصلح ترین افراد برای تصمیم سازی های مهم آینده و برای پیشرفت و آبادانی استان موثر باشد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان مازندران با تاکید بر نقش محوری مهندسین در سازندگی استان وکشور افزود: مهندسین با حضور در انتخابات می توانند در عملکرد و نوع فعالیت های نظام مهندسی ساختمان تأثیر گذار بوده و در روند جاری آن تغییراتی ایجاد کنند.

   وی تصریح کرد: این انتخابات بزرگترین انتخابات صنفی کشور است که می‌بایست به دور از هر گونه سیاسی کاری و با مشارکت حداکثری مهندسان برگزار شود و بی شک در سرنوشت سازمان نظام مهندسی ساختمان به عنوان رکنی از ارکان ساخت و ساز شهری بسیار مؤثر خواهد بود

رئیس دستگاه نظارت، بر ضرورت تلاش برای برگزاری انتخابات در شأن و منزلت مهندسین و با رعایت اقتدار و بی طرفی به صورت سالم و بی نقص اشاره کرد و گفت: هرچه فضای برگزاری انتخابات با شور و نشاط باشد، مسلماً میزان مشاركت مهندسین و حضور در پای صندوق های رای افزایش خواهد یافت.

 

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها