آخرین اخبار :
کد خبر : 7257 شنبه 14 مهر 1397 علم و فناوري
خبرنگار آريا در ساري گزارش داد:

نخستين سمينار تخصصي بلاک چين و ارز ديجيتال در مازندران برگزار شد

📙خبرگزاري آريا- نخستين سمينار تخصصي بلاک چين و ارز ديجيتال در مازندران با ارائه «ابوالقاسم شاکري» وهمکاري شرکت نرم افزاري جادوي فکر،اتاق بازرگاني،صنايع و معادن و کشاورزي مازندران، پارک علم و فناوري و سازمان نظام صنفي رايانه اي استان درصبح روز پنج شنبه گذشته در محل سالن اجتماعات اتاق بازرگاني، صنايع معادن و کشاورزي مازندران برگزار شد.

📙به گزارش خبرنگار آريا دفتر مازندران در ساري،ابوالقاسم شاکري در اين سمينار با بيان اينکه استفاده از کلمه «بلاک چين» از بهمن ماه سال 95در ايران شروع به رشد کرد، گفت:«بلاک چين» به معناي اينترنت ارزش‌ها است، به اين صورت که از ساختار اينترنت براي نگهداري ارزش‌هاي خود استفاده مي کنيم.

📙مدرس سمينار با اشاره به اهميت اعتماد در ساختار« بلاک‌چين» که بر 4اصل صداقت،ملاحظه ، مسئوليت و شفافيت استوار است،افزود:ايجاد اقتصاد همتا به همتاي واقعي، باز طراحي سيستم‌هاي سال براي افزايش سرعت و شمول محافظت جهاني از حقوق اقتصادي و محافظت توسط فناوري، پايان کلاهبرداري در وجوه ارسالي، از ميان بردن بوروکراسي و فساد در کمک‌هاي خارجي ،اولويت دادن به خالقان ارزش، پيکربندي مجدد شرکت‌ها:مدل شبکه نه سلسله مراتبي ،جان بخشيدن به اشياء و بکارگيري آن‌ها،پرورش کارآفرينان بلاک چين ،تحقق حکومت مردم بر مردم از دستاوردهاي استفاده از بلاک چين است.

📙مديرعامل شرکت نرم افزاري جادوي فکر رمزنگاري را به عنوان يکي ازارکان «بلاک چين» مطرح کرد و گفت:رمزنگاري به دو روش برگشت پذير و برگشت ناپذير تقسيم مي شود؛از ديد تاريخي 4گروه مردم شامل نظاميان، هيئت‌هاي سياسي،خاطره نويسان و واقع نگاران و عاشقان در شکل گيري هنر و رمزنگاري دخالت داشته‌اند .

📙شاکري با بيان اينکه رمزنگاري تبديل متن به کد است،افزود:رمزنگاري دانش تغيير دادن متن پيام يا اطلاعات به کمک کليد رمز و با استفاده از يک الگوريتم رمز است.

📙اين مدرس در ادامه به بيان ويژگي‌هاي فناوري بلاک چين پرداخت و اضافه کرد:تغيير ناپذيري، غيرمتمرکز بودن،نياز نداشتن به اعتماد، غيرممکن بودن کلاهبرداري ، وجود شفافيت و ايجاد قراردادهاي هوشمند برپايه هوش مصنوعي از اين ويژگي‌ها است.

📙مديرعامل شرکت نرم افزاري جادوي فکر کاربردهاي بلاک چين را در امور مربوط به مؤسسات مالي و بانکي،دولت، بيمه، املاک، رسانه‌ها، حق امتياز موسيقي ،خدمات انرژي، سلامت مطرح کرد.

📙شاکري با بيان اينکه کريبتوکارنسي‌ها زيرمجموعه ارزهاي ديجيتال قرار مي‌گيرند، گفت:بيت کوين،کوين و توکن‌ها هم زيرجموعه کريبتوکارنسي‌ها هستند.

📙وي با اشاره به اينکه «پول» به واحد مالي هر کشور گفته مي شود که در داخل مرزهاي جغرافيايي آن کاربرد دارد،افزود:«ارز»به پولي اطلاق مي شود که خارج از مرزهاي جغرافيايي يک کشور استفاده مي شود.

📙اين مدرس به بيان تفاوت بيت کوين با ارزهاي ديجيتال پرداخت و افزود:بيت کوين مرکزي ندارد و همراه با ويژگي‌هايي نظيرراه‌اندازي ساده،رعايت حريم خصوصي،شفافيت،هزينه ناچيز در انتقال،بسيار سريع و قابل بازگشت نيست.

📙شاکري به بيان مفاهيم پايه در فضاي «بيت کوين» پرداخت و گفت:دارابودن کيف پول به معناي جايگاه ذخيره و دريافت ارز،کليد خصوصي يا همان رمزي که براي امضاي معادلات استفاده مي شود، تراکنش و استخراج اطلاعات جزو اين مفاهيم هستند.

📙وي بيان کرد: شناسايي خطر،هيجاني خريد نکردن، سرمايه گذاري نکردن بيشتر از آنچه که قادر به انجام آن هستيم، ناديده گرفتن خبرها، خريداري بهترين فناوري و مقبوليت از دستوراتي است که براي سرمايه گذاري در فضاي بيت کوين بايد رعايت کنيم.

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها