آخرین اخبار :
کد خبر : 7262 یکشنبه 15 مهر 1397 اجتماعی
روابط عمومی فرمانداری شهرستان نکا

جلسه هم اندیشی طرح نماد در شهرستان نکا

فرماندار نکا: طرح نماد، از جمله برنامه های اثر بخش برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی است، رویکرد شناسایی و برخورد با ریشه نابهنجاری‌ها در دستور کار تمامی دستگاه های متولی حوزه فرهنگی قرار گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری شهرستان نکا، جلسه هم اندیشی طرح نماد با هدف پیشگیری ازآسیب‌های اجتماعی، توانمند سازی دانش آموزان ، اولیا و مربیان و مدیران به ریاست توحیدی مقدم فرماندار نکا، برگزار شد.

نماینده عالی دولت در این جلسه بیان داشت: طرح نماد، از جمله برنامه های اثر بخش برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی است، که آموزش و پرورش بعنوان محور اجرایی این طرح ، با همکاری ارگان‌ها و نهاد‌ها، با هدف توجه به سرنوشت کودکان و نوجوانان می باشد.

توحیدی مقدم افزود: سن نوجوانی برهه زمانی است که اصلاح رفتاری موفقیت‌آمیزتر از سنین بالاتر در آن انجام می‌گیرد و رشد شخصیتی را به مسیر درست هدایت می‌کند، ضروری است رویکرد شناسایی و برخورد با ریشه نابهنجاری‌ها در دستور کار تمامی دستگاه های متولی حوزه فرهنگی قرار گیرد.

فرماندار نکا با اشاره به رشد آسیب‌های اجتماعی در بین نوجوانان و پایین آمدن سن اعتیاد، تصریح کرد: خانواده و مدارس دو نهاد تأثیرگذار و مهم در الگوسازی افراد جامعه هستند، توجه به نقش هرکدام می‌تواند اقدام مثبتی در جهت پیشگیری و درمان معضلات اجتماعی باشد

حسین پالار رئیس آموزش و پرورش نکا نیز در این جلسه گفت: طرح نماد مجموعه‌ای نظام یافته از خدمات و برنامه‌ها، شامل غربالگری، آموزش، توانمندسازی و حمایت های روانی- اجتماعی، به منظور مراقبت از دانش‌آموزان در برابر رفتار‌های پرخطر، آسیب‌های اجتماعی و جرائم از طریق مداخله به موقع و موثر، اجرا می شود.

لازم به یادآوری است، این طرح موجب می‌شود دانش آموزان در کنار معلمان و اولیای خود به آموزش مهارت و پیشگیری از آسیب‌ها بپردازند.

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها