آخرین اخبار :
کد خبر : 9276 دوشنبه 14 آبان 1397 اجتماعی
سرپرست استانداری مازندران، در جلسه ستاد عالی دهه وقف مازندران؛

اوقاف می تواند به مسایل جامعه جدی تر ورود پیدا کند / سرمایه گذاری در آموزش و پرورش بهترین راه برای ترویج فرهنگ وقف است

احمد حسین زادگان در این جلسه با بیان این که اوقاف می تواند به مسایل جامعه جدی تر ورود پیدا کند، گفت: اوقاف با توجه به منابع مختلفی که در اختیار دارد می تواند در بسیاری از برنامه های فرهنگی با محوریت امامزاده ها ورود پیدا کند. ‎

به گزارش روابط عمومی استانداری، احمد حسین زادگان در جلسه ستاد عالی دهه وقف مازندران با اشاره به این که جامعه بدلیل عدم اطلاع رسانی مناسب کمتر از فعالیت های اداره اوقاف مطلع است، افزود: خوشبختانه در سال های اخیر موقوفات مازندران در حال افزایش است و کار های جدیدی در این حوزه صورت گرفته است که باید اطلاع رسانی شود.

سرپرست استانداری مازندران، با بیان این که اوقاف می تواند به مسایل جامعه جدی تر ورود پیدا کند، گفت: اوقاف با توجه به منابع مختلفی که در اختیار دارد می تواند در بسیاری از برنامه های فرهنگی با محوریت امامزاده ها ورود پیدا کند.

حسین زادگان عنوان کرد: مشارکت اوقاف در برگزاری برنامه های فرهنگی و مذهبی موجب می شود، مردم در فضای فرهنگی و مذهبی بیشتر با اوقاف ارتباط پیدا کنند و این نوع ارتباطات، موجب ترویج فرهنگ وقف می شود.

وی با اشاره به این که خوشبختانه وقف؛ انعطاف پذیری و گستردگی لازم در حوزه های مختلف را دارد تا با بهره گیری از این ظرفیت والا بتوان بسیاری از مشکلات مردم را برطرف کرد، یادآور شد: اوقاف می تواند با ورود به مسائل اجتماعی از وقف های دسته جمعی بهره گیری کند تا با مشارکت گسترده مردم، همه مردم در هر سطح معیشتی در انجام امور خیریه دخیل باشند و با خلاقیت و نوآوری نیاز های موجود در جامعه با مشارکت مردم برطرف شود.

سرپرست استانداری مازندران، با بیان این که آنچه که امروز به عنوان سازمان های مردم نهاد در همه کشور ها فعالیت گسترده دارد و تجربه موفقی هم بوده است، تجربه ای موفق تر از آن را ما در گذشته در بستر اوقاف داشته ایم، خاطرنشان کرد: ما در دین مبین اسلام و کشور ایران اسلامی، چهارچوب ها، سنت ها و رسوم نفیس و ارزشمندی داریم که چون از بسیاری از آن ها غافل شده ایم و آن ها را از اولویت های خود خارج کرده ایم دچار معضلات امروزی شده ایم.

حسین زادگان اوقاف را یکی از پایه های توسعه اقتصادی تلقی نمود و با اشاره به این که اوقاف می تواند مشکلات فرهنگی و اجتماعی را با مشارکت های مردمی از میان بردارد، ابراز داشت: بین اوقاف و مجموعه های رسانه ای حتما باید ارتباط نزدیک تری باشد. مشاور رسانه ای و استفاده از ظرفیت فضای مجازی نیاز ضروری تمامی دستگاه هاست.

وی با بیان این که هر جا که مردم در جریان مسایل قرار گرفتند و به مدیران اعتماد کردند خودجوش پای کار آمدند، گفت: باید با روش های شفاف سازی اطلاعات و آگاهی رسانی؛ از مشارکت مردم در اداره امور بهره برد.

سرپرست استانداری مازندران، افزود: سرمایه گذاری در آموزش و پرورش بهترین راه برای ترویج فرهنگ وقف است و باید با تربیت دانش آموزان که آینده سازان جامعه هستند کار پایه ای کرد.

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها