آخرین اخبار :
کد خبر : 9293 شنبه 26 آبان 1397 اجتماعی
در جلسه برنامه‌ریزی امور تدارکات جشنواره ملی مرکبات و اقوام عشایر مازندران مطرح شد:

جشنواره ملی مرکبات و اقوام عشایر از تاریخ 12 الی 16 آذرماه سال جاری در محل نمایشگاه‌های بین الملی قائمشهر برگزار می شود

جلسه برنامه ریزی امور تدارکات جشنواره ملی مرکبات و اقوام عشایر مازندران در محل دفتر مدیرکل امور اجتماعی استانداری مازندران برگزار شد.

به گزارش خبر مازندران مدیرکل امور اجتماعی استانداری مازندران در این جلسه با تأکید بر اهمیت اطلاع‌رسانی جشنواره ملی مرکبات و اقوام عشایر در مازندران، گفت:لازم است که همراه با برگزاری این جشنواره، برنامه‌های شاد و متنوع برای جلب نظر عمومی به اجرا درآید.

عیسی قاسمی طوسی با بیان اینکه جامعه امروز نیاز به شادی همراه با سرگرمی دارد تا از فضای غم دور شود،افزود:نیاز به همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی و روستاهای استان برای اطلاع رسانی و حضور در جشنواره وجود دارد؛ چون ایجاد نشاط عمومی سبب پیشگیری از ناراحتی‌ها و آسیب‌های اجتماعی می شود.
وی با اشاره به اینکه در دنیا از برنامه‌های فرهنگی و جشنواره‌ها برای معرفی ظرفیت‌های بومی استفاده می‌کنند،افزود:هدف از برگزاری جشنواره ملی مرکبات و اقوام عشایر هم احیای فرهنگ بومی و سنتی استان است که باید به آن توجه شود.
سید صمد کاظمی ،مدیراداره امور عشایر استان مازندران هم با بیان اینکه جشنواره ملی مرکبات و اقوام عشایر از تاریخ 12 الی 16ا آذرماه سال جاری در محل نمایشگاه‌های بین الملی «قائمشهر» برگزار می شود،گفت:ادارات کل امور عشایر استان‌ها استقبال خوبی نسبت به برگزاری جشنواره ملی مرکبات و اقوام عشایر نشان دادند وهماهنگی‌های لازم در این زمینه صورت گرفته است.
مدیراداره جهاد کشاورزی شهرستان قائمشهر با اشاره به ظرفیت تولید مرکبات در این شهرستان، افزود:در شهرستان قائمشهر 2میدان بار بزرگ وجود دارد که برای برگزاری سومین جشنواره ملی مرکبات تلاش شده است.
مجید جعفری بیان کرد:با هدف معرفی آداب و رسوم منطقه لازم است تا از غذای سنتی و بومی استفاده شود.
رئیس اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری شهرستان قائمشهر با بیان اهمیت معرفی جاذبه‌ها و مکان های تاریخی استان، گفت:هماهنگی‌های لازم برای برگزاری تور گردشگری به شهرستان‌های ساری، قائمشهر،بابل و سوادکوه شمالی صورت گرفته است.
محسن باستانی افزود:15لیدر همراه با تورهای گردشگری اقوام عشایر را به مناطق تاریخی و باغ های مرکبات می‌برند.
مهدی زینی مدیرعامل شرکت تعاونی باغداران قائمشهر هم بر لزوم اطلاع رسانی درباره ظرفیت مرکبات شهرستان اشاره کرد.
حسین قربانی،معاون اداره کل صداوسیمای مازندران با بیان اینکه استان در زمینه تولید مرکبات رتبه نخست کشور را دارد، گفت:تیزر جشنواره در اختیار اداره کل صداوسیمای استان قرار گیرد تا در برنامه ها و همین طور فضای مجازی اطلاع رسانی شود.
وی در ادامه قول همکاری اداره کل صداوسیمای استان در زمینه اطلاع رسانی برنامه های جشنواره را داد.
محمد اسفندیاری ،معاون دفتر امور روستایی هم گفت: به تمامی بخشداری‌ها و دهیاری‌های استان برای اطلاع‌رسانی جشنواره ملی مرکبات و اقوام عشایر تأکید واز همه مسوؤلان برای حضور و مشارکت در جشنواره دعوت می‌شود.

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها