آخرین اخبار :
کد خبر : 9331 چهارشنبه 14 آذر 1397 اجتماعی

بازدید معاونت شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور از محور ساری – تاکام

دکتر محمدرضا کدخدا زاده معاونت شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور به اتفاق مهندس عبداله بهادری مدیر کل راه و شهرسازی استان مازندران از عملیات اجرایی چهارخطه نمودن پروژه های راهسازی در سطح استان بازدید و بمنظور شتاب بیشتر عملیات این پروژه ها تصمیمات متناسبی اتخاذ نمودند.

دکتر محمدرضا کدخدا زاده معاونت شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور به اتفاق مهندس عبداله بهادری مدیر کل راه و شهرسازی استان مازندران از عملیات اجرایی چهارخطه نمودن پروژه های راهسازی در سطح استان بازدید و بمنظور شتاب بیشتر عملیات این پروژه ها تصمیمات متناسبی اتخاذ نمودند.

به گزارش  اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره كل راه و شهرسازي استان مازندران ، دکتر کدخدازاده در اين بازديد ضمن قدرداني از اقدامات صورت گرفته در بخش ارتقاء و تعريض در سطح محورهاي مازندران عنوان نمود : خوشبختانه با توجه به حجم بالاي ترافيك و تردد در راههاي اين استان اقدامات در خور توجه اي در زمينه تعريض و چهار خطه شدن تمامي محورهاي اصلي و شرياني استان در دست اجراست.

وي در ادامه به محور ساري - تاكام اشاره و افزود : محور شریانی ساری _ کیاسر بعنوان یکی از کریدورهای ارتباطی بین استان های مازندران و سمنان است. حجم ترافیک ساری به کیاسر در ایام بهار و تابستان و بویژه ایام نوروز قابل رقابت با جاده های ارتباطی شمال به پایتخت کشور است و بسیاری از مسافران برای سفر به مناطق شمالی این مسیر را انتخاب می کنند.

معاونت شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور  تصریح نمود : عمليات اجرایی این محور در دو قطعه در دست انجام می باشد. قطعه اول محور چهارخطه ساری _ تاکام حدفاصل شهرهای ساری تا هولار بطول 13.3 کیلومتر و عرض تمام شده 22.80 متر با مبلغ قرارداد 272 میلیارد ریال و پیشرفت فیزیکی مشابهی در دست انجام می باشد .

وی افزود : قطعه دوم نیز حدفاصل هولار تا سه راهی تاکام بطول 8 کیلومتر و عرض تمام شده 22.80 متر بوده که این قطعه نیز با مبلغ برآورد 407 میلیارد ریال عملیات چهارخطه آن در دست انجام می باشد .

دکتر کدخدازاده اظهار امیدواری کرد : انشااله با نگاه ويژه دولت كريمه و پيگيري هاي نمايندگان محترم مر كز استان اعتبارات قابل توجهي به اين پروژه تخصيص داده شود تا از اين طريق بتوان شاهد ترددي سهل و ايمن در سطح اين محور ارتباطي باشيم .

وی به نقش محور مذكور در جهت جذب گردشگر و مسافر اشاره و تصريح نمود: با توجه به اينكه اين محور منتهي به مناطق بكر و طبيعت چشم نواز مازندران بوده و از طرفي راه ارتباطي اين استان را به استان سمنان برقرار مي كند ، مي تواند عامل مهمي براي جذب گردشگر و مسافراني باشد كه اين منطقه سفر مي كنند.

لازم بذکر است کاهش میزان تصادفات ، زمان سفر ، مصرف سوخت ، آلودگی هوا ، کاهش استهلاک وسایل نقلیه و از میان برداشتن نقاط حادثه خیز محور از مزایای این طرح می باشد .

گفتنی است : کمربندی ساری حد فاصل سه راه جویبار به سمت محور ساری- قائمشهر، بهسازی و آسفالت محور جویبار به کیاکلا و کیاکلا به بهنمیر از جمله پروژه هایی بودند که مورد بازدید قرار گرفته و به منظور تسریع در روند اجرایی پروژه ها تصمیمات مناسبی اتخاذ گردید .

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها