آخرین اخبار :
کد خبر : 9339 دوشنبه 19 آذر 1397 اقتصاد
استاندار مازندران، در دیدار با رییس، معاونین و مدیران سازمان جهاد کشاورزی استان؛

از ظرفیت حوزه کشاورزی در پیشرفت و شکوفایی مازندران باید بدرستی بهره گیری شود

مقام عالی دولت در استان، در این دیدار یادآور شد: از ظرفیت حوزه کشاورزی در پیشرفت و شکوفایی مازندران باید بدرستی و بیش از پیش بهره برد

استاندار مازندران گفت: از ظرفیت حوزه کشاورزی در پیشرفت و شکوفایی مازندران باید بدرستی و بیش از پیش بهره برد.

به گزارش روابط عمومی استانداری، احمد حسین زادگان در دیدار با رییس، معاونین و مدیران سازمان جهاد کشاورزی استان، فعالان و مدیران این حوزه را توانمند و پرتلاش ارزیابی کرد و یادآور شد: از ظرفیت حوزه کشاورزی در پیشرفت و شکوفایی مازندران باید بدرستی و بیش از پیش بهره برد.

استاندار مازندران توجه به سیاست های اقتصاد مقاومتی و اجرای طرح های این بخش به عنوان موتور محرکه اقتصاد کشاورزی را بسیار مهم دانست و خاطرنشان کرد: باید با بهره گیری از نخبگان و دانش روز؛ اقدامات فوق العاده و موثر در حوزه کشاورزی و زیربخش های آن صورت گیرد.

حسین زادگان بر خلاقیت و نوآوری برای متحول کردن بخش کشاورزی تاکید نمود و افزود: از ظرفیت های اجتماعی بویژه سمن ها و تشکل های فعال بخش کشاورزی به نحو شایسته استفاده شود.

وی توسعه صادرات را راهبرد نجات بخش اقتصاد استان و مسیری مطمئن برای ارزآوری و تامین اعتبارات دانست و گفت: توسعه کشت های گلخانه ای، افزایش بهره وری و تولید به منظور ایجاد ارزش افزوده مورد اهتمام جدی قرار گیرد.

استاندار مازندران بر بهره گیری از زیرساخت های موجود برای فتح بازارهای صادراتی در حوزه کشاورزی تاکید کرد و افزود: باید از مزیت های مرزی بودن استان مازندران استفاده موثرتری صورت گیرد.

حسین زادگان بر عملیاتی کردن تفاهمات منعقده اقتصادی و تجاری با کشورهای هدف و بهره گیری از ظرفیت کشورهای حوزه دریای خزر تاکید کرد و گفت: تجار و تولیدکنندگان موفق شناسایی و از ظرفیت آنان استفاده شود.

وی به نقش تسهیل گری دولت در پیشبرد امور بخش خصوصی برای نقش آفرینی هر چه بهتر در اقتصاد استان اشاره کرد و اظهار داشت: آخرین یافته های علمی، فناوری های نو و دانش های جدید در حوزه کشاورزی مورد استفاده قرار گیرد.

حسین زادگان تغییر الگوی کشت و اصلاح نژاد ارقام مختلف را یک ضرورت در کشاورزی مازندران ارزیابی نمود و عنوان کرد: بهترین کارشناسان و نیروهای انسانی در حوزه کشاورزی حضور دارند و از این حوزه برای اعتلای اقتصاد استان حمایت می کنیم.

در آغاز این دیدار، شهیدی فر، رییس سازمان جهاد کشاورزی استان، گزارشی از اقدامات و برنامه های این سازمان ارایه کرد.

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها