آخرین اخبار :
کد خبر : 9346 چهارشنبه 21 آذر 1397 سیاست
راه و شهرسازی

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزیر راه و شهرسازی در مراسم معارفه مدیر کل راه و شهرسازی مازندران خبر داد:

ساخت 400 هزار واحد مسکن در دستور کار دولت تدبیر و امید

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزیر راه و شهرسازی از ساخت 400 هزار واحد مسکن تا پایان کار دولت تدبیر و امید در کشور خبر داد.

به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی مازندران سید سعید سید علایی در آئین تودیع و تکریم مدیرکل راه و شهرسازی مازندران که در سالن همایش هواشناسی مازندران برگزار شد با بیان اینکه استان مازندران با وسعت 23 هزار و 56 کیلومتر مساحت معادل 1.6 دهم مساحت کشور و هم مرز بودن با آسیای میانه از اهمیت زیادی برخوردار است،اظهار داشت: همچنین این استان به دلیل کریدور شمالی و داشتن آب و هوای مناسب و بهرمندی از ظرفیت های گردشگری ،دریایی و کشاورزی مورد توجه همه مسئولین نظام بوده است. 

وی با بیان اینکه مازندران با دارا بودن 10 هزار و 400 کیلومتر راههای اصلی و فرعی رشد خوبی در این بخش در منطقه و کشور داشته است ،افزود: با وجود این باید در حوزه فعالیت بیشتری شود و اقدامات مناسب در حوزه حمل و نقل صورت گیرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزیر راه و شهرسازی گفت:بر اساس اعلام اداره کل راه و شهرسازی مازندران بیش از 90 درصد ساخت مسکن مهر در استان انجام گرفته که جای بسی خوشحالی است ،هرچند این روند خوب بوده ولی نیاز به اهتمام بیشتری دارد.

وی به "طرح بازآفرینی شهری" که مورد تاکید وزارت راه نیز است اشاره کرد و گفت: هر چند در دوره مدیریت مدیرکل پیشین اتفاقات خوبی در این حوزه رقم خورده است اما به دلیل اهمیت این موضوع ،ضرورت دارد تا بصورت جدی تری این فرآیند ادامه پیدا کند.

سید علایی به دیدارمهندس اسلامی وزیر راه و شهرسازی با رئیس جمهور در گذشته اشاره کرد و تصریح کرد: وزیر راه و شهرسازی با دیدگاه و رویکرد خوب در حوزه مسکن با نگاه انبساطی با هدف ساخت 400 هزار واحد مسکن اهداف خود را اعلام کردند .

وی افزود: از این تعداد واحد مسکن 200 هزار واحد در شهرهای جدید، 100 هزار واحد در بافت های فرسوده و 100 هزار واحد دیگر در شهرهای زیر 50 هزار نفر جمعیت ساخته می شود که این تغییر رویکرد نقش زیادی در ایجاد اشتغال ،افزایش امید مردم و ثبات و آرامش در بازار خواهد داشت.

سید علایی نظارت دقیق در اجرای مسکن مهر از سوی راه و شهرسازی، نظام مهندسی و شهرداری ها را امری مهم دانست و خاطر نشان کرد: در حوزه حمل و نقل نیز کارهای بزرگی در دولت صورت گرفته است و تاکنون شاهد افتتاح 5 پروژه بزرگ ریلی در کشور بودیم.

وی یکی از اقدامات مهمی که در نظام اداری در دولت مطرح شد، اصلاح نظام جامع اداری است عنوان کرد و گفت: این طرح در حوزه راه و شهرسازی پیگیر و سند جامع نظام اداری تدوین وابلاغ شده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزیر راه و شهرسازی از بکارگیری 270 نیروی انسانی جدید در مجموعه وزارت راه و شهرسازی خبر داد و افزود:ضمن اینکه در این طرح بر لزوم اجرای طرح ارتقای شایستگی ها و استعدادیابی در وزارتخانه تاکید شده است.

سید علایی اعلام کرد: تاکنون یکهزار و 428 نفر از همکاران به عنوان کارشناس در سامانه ثبت نام کرده اند و از این طریق در برآنیم بانک اطلاعاتی مدیران را تشکیل دهیم.

 

 

 

مهندس عبداله بهادری مدیر کل سابق راه و شهرسازی مازندران با اشاره به چهارخطه شدن آمل به فریدونکنار گفت: این طرح در حال منقاصه است و به زودی اجرا می شود و چهارخطه شدن مسیر فریدونکنار به امیرآباد نیز جزو برنامه ها است

وی یادآور شد: مطالعات تکمیلی طرح چهار خطه شدن مسیر فریدونکنار به امیرآباد در نوبت دریافت اعتبار است.

مهندس بهادری با بیان اینکه ۲۶۸ پروژه راه روستایی در استان در دست اجرا است گفت: در مدت ۱۳ ماه گذشته ۱۶۸ کیلومتر از راههای روستایی به بهره برداری رسیده است.

مدیرکل سابق راه و شهرسازی مازندران با اشاره به احداث ۵۸ هزار واحد مسکن مهر در استان گفت: از این تعداد ۵۱ هزار واحد به بهره برداری رسیده و هزار و ۱۶۷ واحد نیز آماده بهره برداری است.

وی تصریح کرد: از شش هزار واحد مسکن مهر باقیمانده در استان حدود دو هزار واحد خودمالکی، ۲۱۰۰ واحد تعاونی و هزار و۹۰۰ واحد نیز سه جانبه است و طبق برنامه ریزی صورت گرفته، شش ماهه اول سال ۹۸ این واحدها تکمیل می شوند.

مهندس رازجویان سرپرست معاونت امور عمرانی استانداری مازندران نیز به طرح بازآفرینی شهری اشاره کرد و افزود: بازآفرینی شهری؛ رویکردی نو در نوسازی بافت های فرسوده شهری است که مورد تاکید رئیس جمهور و مهندس اسلامی وزیر راه شهرسازی نیز است که استان مازندران نیز بایستی در این بخش اهتمام بیشتری داشته باشد.

مهندس رازجویان با اشاره بر "تهیه  طرح جامع و تفصیلی تاکید کرد: روند تهیه این طرح کوتاه تر شود.

وی به آزاد راهها و پروژه های نیمه تمام در حوزه راه و شهرسازی اشاره کرد و خواستار فعالیت جدی تر در جهت اتمام این پروژه ها از سوی مدیر کل راه و شهرسازی استان شد.  

رازجویان گفت: از مدیر کل جدید راه و شهرسازی انتظار می رود تا در تسریع روند فعالیت های این اداره کل به مراتب بیشتر از گذشته کوشا باشند.

مهندس سید محمد نظری مدیر کل جدید راه و شهرسازی مازندران نیز در این مراسم ضمن قدردانی از اقدامات صورت گرفته در حوزه ساخت و توسعه زیر ساخت های حمل و نقل در استان مازندران عنوان نمود : باتوجه به حجم بالای ترافیک و تردد در راههای این استان  اقدامات درخور توجهی در زمینه تعریض و چهارخطه شدن محورهای اصلی و شریانی استان در دست اجراست که لازم است با تخصیص اعتبارات لازم وبهنگام شاهد بهره برداری از این پروژه ها و روانی ترافیک و کاهش تصادفات و تلفات جاده ای باشیم .

مهندس نظری اظهار داشت : راههای ارتباطی مازندران به دلیل گردشگر پذیر بودن و نزدیکی به پایتخت از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و از راههای پر تراکم محسوب می شود .

مدیر کل راه و شهرسازی مازندران با تاکید بر لزوم توسعه زیر ساخت های مازندران به منظور استفاده مطلوب از مواهب طبیعی و خدادادی اظهار داشت : توسعه زیر ساخت های این  استان در دستور کار دولت و وزارت راه و شهرسازی قرار دارد .  

 

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها