آخرین اخبار :
کد خبر : 9368 دوشنبه 3 دي 1397 صنعت
جلسه حسین زادگان با مدیرعامل شرکت ایمیدرو

تولد دوباره صنایع در مازندران پس از چهار دهه

در نشستی با حضور احمد حسین زادگان استاندار مازندران، خداداد غریب پور مدیرعامل شرکت ایمیدرو (سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران ) و رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران، توسعه فعالیت های معدنی و صنایع معدنی استان مازندران مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبر مازندران، استاندار مازندران در این دیدار با بیان اینکه پروژه های جاری ایمیدرو در استان در حال اجرا هستند، از پیگیری برای اجرای پروژه ها و سرمایه گذاری ایمیدرو در استان خبر داد و گفت: شرکت ایمیدرو در حوزه زغال سنگ فعالیت های خوبی را شروع کرده که یکی از محوری ترین آن پروژه کک سازی سوادکوه است که در حال حاضر به دلیل مسائل عدم دریافت مجوزهای زیست محیطی متوقف شده اما تصمیم گرفته شد که با همکاری شرکت ایمیدرو این مشکلات را برطرف کنیم تا هرچه زودتر این پروژه تعیین تکلیف شود.

 احمد حسین زادگان با اشاره به اینکه معادن کردآباد و گلیران محور توسعه معادن ایمیدرو است، اظهار داشت: با توجه به رتبه اول مازندران در معادن فلورین، از ایمیدرو خواستیم که به تجهیز و توسعه معادن فلورین و صنایع فرآوری فلورین ورود کند.

مقام عالی دولت در مازندران در خصوص برخی از تصمیم های این جلسه نیز گفت: بازفرآوری و بازیافت باطله ها، اجرای طرح افزایش ظرفیت و زیر ساخت های گلیران،  تکمیل اکتشاف و افزایش بهره وری معدل کردآباد، کمک به تکمیل موزه معدنی سوادکوه ، اجرای یک طرح بزرگ صنایع معدنی با تکنولوژی بالا در مازندران و کمک به ایمنی معادن زغال سنگ از دیگر مصوبات این نشست در راستای توسعه معادن و اشتغال زایی بود.

وی اکتشافات اولیه معادن مس و  آهن در استان را یک ظرفیت برشمرد و افزود: از ایمیدرو دعوت شد که برای توسعه صنایع پائینی دستی فولاد آلومینیوم ، مس ، فویل و کویل آلومینیوم نیز اقدامات لازم را انجام دهد.

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها