آخرین اخبار :
کد خبر : 9375 یکشنبه 9 دي 1397 اقتصاد
مدیرکل راه و شهرسازی مازندران اعلام کرد :

ساخت آزاد راه غرب مازندران سال آینده اجرایی می شود

مدیر کل راه و شهرسازی مازندران از آغاز عملیات اجرایی آزاد راه غرب مازندران در سال آینده خبر داد و گفت : از محل منابع استانی مطالبات اولیه این طرح در حد فاصل چالوس تا رامسر آغاز شده و امیدواریم که هر چه سریع تر این طرح به مرحله اجرا درآید .

سید محمد نظری روز پنجشنبه که به همراه مدیرکل ساخت و توسعه راه های روستایی وزارت راه و شهرسازی کشور از مناطق سیلزده شهرستان تنکابن بازدید می کرد ، گفت : در این طرح ابتدا قرار بود یک بزرگراه چهار بانده احداث شود اما از آنجا که نیاز به اعتبارات دولتی بود و پیش بینی می شد روند اجرایی آن طولانی شود تصمیم گرفته شد تا به آزاد راه تغییر یابد و بخش خصوصی احداث آن را بر عهده بگیرد .

وی اظهار داشت : با چند سرمایه گذار نشست هایی در شرکت زیرساخت انجام شده و به محض نهایی شدن عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد . نظری احداث این آزاد راه را نیاز اساسی غرب مازندران دانست و گفت : متاسفانه وضعیت موجود پاسخگوی این حجم ترافیک بویژه در ایام تعطیل نیست و همین مسئله ضرورت احداث آزاد راه را دو چندان کرده است . پیش از این اعتبار مورد نیاز برای احداث این آزاد راه را حدود یک هزار و 500 میلیارد تومان برآورد شده بود که قرار است در مطالعات انجام شده تمامی ملاحظات زیست محیطی مدنظر قرار گرفته به طوری که مسیر عبور از شهر نمک آبرود و بخشی از جنگل از طریق تونل صورت خواهد گرفت و بقیه مسیر نیز از حریم های آزاد شده در مسیر لوله گاز ادامه می یابد . در طول فصل های مختلف سال خصوصا بهار و تابستان میلیونها مسافر و گردشگر داخلی و خارجی به شهرهای غرب مازندران سفر می کنند که در عموماً این منطقه با مشکلات ترافیکی شدیدی رو به رو است . براساس آمارهای رسمی دستکم نیمی از مسافران و گردشگرانی که به مازندران سفر می کنند ، در این شهرستان ها اقامت می گزینند .

کارشناسان معتقدند که اولویت نخست در رونق بخشیدن به صنعت گردشگری ، توسعه راه هاست و با ایجاد جاذبه برای بخش خصوصی جهت سرمایه گذاری در این حوزه می توان به ورود بیشتر گردشگر و رونق گردشگری کمک کرد . آنان بر این باورند که احداث جاده های عریض و ایمن ، هموارسازی و ایمن سازی راه ها و احداث مجتمع های خدماتی بین راهی می تواند نقش بسیار مهمی در جذب گردشگر داشته و سرمایه گذاری در این بخش از ریسک پایینی برخوردار است .

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها