آخرین اخبار :
کد خبر : 9388 یکشنبه 16 دي 1397 اجتماعی
باتوجه به نزدیک شدن به پایان سال و شروع سفرهای نوروزی صورت گرفت:

تسریع در عملیات اجرایی تعریض و بهسازی بخشی از محور کندوان

مدیر کل راه و شهرسازی استان مازندران از تسریع در عملیات تعریض و بهسازی بخشی از محور کندوان در محدوده مرزن آباد –دزدبن خبر داد.

به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره كل راه و شهرسازي استان مازندران مهندس سید محمد نظری ضمن اشاره به این خبر یادآور شد : باتوجه به نزدیک شدن به پایان سال و شروع سفرهای نوروزی و وجود ترافیک فراوان در محور کندوان عملیات تعریض و بهسازی این محور در محدوده مرزن آباد – دزدبن با بکارگیری چند اکیپ راهسازی بصورت همزمان سرعت بیشتری به خود گرفت .

مهندس نظری  ضمن اشاره به اينكه ارتقاء و تعريض در محورهاي مازندران نگاه ملي را مي طلبد از اقدامات وزارت راه و شهرسازي براي توسعه، بهسازی و  ايمني محورهاي استان قدرداني كرد. وي تصريح نمود : يكي ديگر از محسنات توسعه جاده ها، رونق بخشی صنعت و بهره گيري مناسب كارخانجات از نهايت ظرفيت توليد خود مي باشد.

وی درخصوص مشخصات فنی این پروژه یادآور شد : تعریض و بهسازی بخشی از محور کندوان ( محدوده خروجی شهر مرزن آباد به سمت محور کندوان ) بطول 2/300 کیلومتر و بعرض 9 متر با اعتباری معادل 50 میلیارد ریال در مدت زمان یکسال از آذرماه سالجاری با حضور مسئولین آغاز و امیدواریم با تامین و تخصیص اعتبارات مناسب در مدت زمان تعیین شده بهره برداری و زیر بار ترافیک قرار گیرد .

مدیر کل  راه و شهرسازي استان با تاكيد بر لزوم توسعه زيرساخت هاي مازندران به منظور استفاده مطلوب از مواهب طبيعي و خدادادي، اظهار داشت: توسعه زيرساخت هاي اين استان به ويژه جاده ها، در دستور كار دولت قرار دارد.

وي در خصوص محور كندوان عنوان نمود : راه تاريخي کندوان با قدمت بيش از 70 سال تنها راه ارتباطي زميني غرب استان بوده و در تمام فصل‌ها و روزهاي سال به ويژه مناسبت‌ها و تعطيلات براي جابه‌جايي بار و به ويژه مسافر با وسعتي بسيار گسترده مورد استفاده بهره‌برداران سامانه حمل و نقل جاده‌اي قرار مي‌گيرد.

مهندس نظری با اشاره به اهميت محور کندوان اظهار داشت: وضعيت فعلي محور به‌گونه‌اي است که سطح سرويس جاده در ايام تعطيل بسيار پايين بوده و حتي در بسياري از نقاط به علت عدم وجود شانه با عرض کافي، توقف يک اتومبيل به علت خرابي و... موجب انسداد کامل يک لاين و ايجاد راهبندان مي‌شود.

 مدیر کل راه و شهرسازی استان مازندران خاطرنشان کرد: بدون شک توجه به بهسازي و بازسازي گذرگاه ديرپاي کندوان که در زيربخش‌هاي متعدد صنعت حمل و نقل جاده‌اي تاثيرگذار است، نتايجي همچون توسعه گردشگري و اقتصاد محلي و افزايش نشاط اجتماعي خواهد داشت.

 مهندس نظری ابراز اميدواري نمود : در پي رويکرد اخير دانش بنيان و برنامه‌محور در وزارت راه و شهرسازي شاهد توجه بيشتر به توسعه و تعريض و بهبود سرويس‌دهي محور کندوان باشيم .

گفتنی است : عملیات تعریض و بهسازی محدوده مرزن آباد – دزدبن به طول 2300 متر و با اعتباری بالغ بر 50 میلیارد ریال از آذر ماه سالجاری آغاز و با سرعت مناسبی در حال انجام می باشد . همچنین عملیات تعریض و بهسازی 5 کیلومتر از این محور نیز در طی سالیان گذشته به اتمام رسیده و در اختیار کاربران جاده ای می باشد. 16/10/97

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها