شنبه، 27 آبان 96 ساعت 05:30 ب.ظ / Sat, 2017 November 18
به افق ساری
اذان صبح: 05:10
طلوع خورشید: 06:38
اذان ظهر: 11:43
غروب خورشید: 16:47
اذان مغرب: 17:07

- عمومی - با اجرای موفق سامانه الکترونیکی ثبت اثر انگشت در استان تخلفات حوزه دفاتر اسناد رسمی بالاخص جعل هویت به طور چشم گیر کاهش یافته است

تبلیغات
مدیرکل ثبت اسناد و املاک :

با اجرای موفق سامانه الکترونیکی ثبت اثر انگشت در استان تخلفات حوزه دفاتر اسناد رسمی بالاخص جعل هویت به طور چشم گیر کاهش یافته است

تاریخ 27 تیر 1396 ساعت 16:54:48
کد خبر: 030542
مدیر کل ثبت اسناد و املاک در اولین کمیته مدیریت عملکرد این اداره کل که در اواخر تیرماه با حضور کلیه اعضاء برگزار شد از کاهش چشم گیر جعل هویت در دفاتر اسناد رسمی با اجرای موفق سامانه اثرانگشت در استان خبر داد

 

به گزارش روابط عمومی اداره کل ثبت اسناد و املاک استان: محمد حسن بهادر اظهار داشت: در 3 ماهه ابتدایی سال جاری تعداد 175 هزار سند در دفاتر اسناد رسمی استان تنظیم که از این تعداد اسناد تنظیمی 12 هزار و 501 مورد آن فروش قطعی ملک و 5 هزار و 370 وکالت فروش املاک و 22 هزار و 436 فقره فروش اتومبیل و 10 هزار و 805 وکالت فروش خودرو ،209 تقسیم نامه، 2 هزار و 595 صلح نامه و بقیه از نوع ذمه،اجاره و اسنادفروش اقساطی و مشارکت بانکها و سایر اسناد متفرقه بوده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 4 درصد رشد داشته است و در این مدت بیش از 60هزار امضا نیز گواهی گردیده است .
مدیر کل ثبت اسناد و املاک تنظیم هر سند در دفاتر اسناد رسمی را گامی در جهت جلوگیری از وقوع جرم و کاهش پرونده های ارجاعی به محاکم برشمرد و خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین مشکلات امروز در زمینه نقل و انتقالات، عدم فرهنگ در تنظیم اسناد رسمی می باشد که باید در این زمینه فعالیت و اطلاع رسانی بیشتری صورت گیرد زیرا تنظیم سند رسمی در دفاتراسناد رسمی موجب بهداشت و امنیت حقوقی در جامعه خواهد شد.
وی حذف ثبت دستی اسناد در دفتر‌خانه‌ها، حذف استفاده از هرگونه کاغذ در روند ثبت و اجرایی شدن امضای الکترونیکی افراد را موجب کاهش چشمگیر جرایم خواند و گفت که این اقدام مهم و ارزنده علاوه بر کاهش فساد، در کاهش هزینه‌ها و وقت مردم نیز بسیار تاثیرگذار بوده است .
این مسئول خاطرنشان کرد با اجرای سامانه اثر انگشت در دفاتر اسناد رسمی ضمن تشکیل بانک اثرانگشت متعاملین در سامانه مرکزی سازمان ثبت‌اسناد و املاک کشور از ثبت معاملات مخدوش به نحو خودکار جلوگیری می‌شود و شفاف‌سازی نقل و انتقالات و معاملات رسمی، ایجاد، تسهیل و تسریع در ارایه خدمات ثبتی به ذی‌نفعان و کاهش مراجعات حضوری، پیشگیری از جعل و تخلفات در خصوص اسناد رسمی در نتیجه کاهش ورودی پرونده‌های قضایی، ارتقای سلامت اداری در حوزه اسناد رسمی، پیشگیری از بروز اشتباهات در صدور اسناد رسمی، ارتقای نظام حفظ و نگهداری از اسناد رسمی و ارتقای قابلیت اعتماد به اسناد رسمی را از مهمترین دستاوردها و نتایج حاصل از ثبت الکترونیک اسناد دانست.
مدیرکل ثبت اسناد و املاک تصریح کرد 343 دفتر اسناد رسمی معادل 4/7 درصد از دفاتر اسناد رسمی کشور در مازندران قرار داردند که در سال 95 با 590 هزار تنظیم سند به طور متوسط ماهانه 143 سند توسط هر یک از آنها تنظیم شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 4 درصد کاهش داشت .
" بهادر " در ادامه گفت در دو ماهه ابتدایی سال جاری دفاتر اسناد رسمی استان مازندران رتبه هفتم تنظیم اسناد را در کشور به خود اختصاص داده اند.
مدیرکل ثبت اسناد و املاک در پایان گفتگو اعلام کرد از ابتدای راه اندازی سامانه ثبت اثر انگشت در اواخر مردادماه سال 94 تاکنون 1 میلیون و 404 هزار اثر انگشت در سامانه ثبت شده است که مرتبط با 912 هزار و 695 سند تنظیمی در دفاتر بوده و 6 هزار و 162 اثر انگشت نیز غیرقابل اخذ تشخیص و ابراز امیدواری کرد که در صورتی که ادارات ثبت احوال برای تمامی افراد بالای 18 سال کارت ملی هوشمند صادرنمایند موضوع جعل هویت به خاطر تطبیق با سامانه ثبت احوال کاهش چشمگیری خواهد داشت و به جرأت می توان گفت به صفر خواهد رسید

Bookmark and Share
نظر شما
پاسخ به:

Your Name Description

Your Email Description

Your Website Description

Your Comment Description

 

Parent Comment Description

وارد نمودن نام و نام خانوادگی، ایمیل و وب‌سایت اختیاری می‌باشد.