سه شنبه، 04 اردیبهشت 97 ساعت 03:29 ق.ظ / Tue, 2018 April 24
طلوع خورشید: 05:13
اذان ظهر: 11:56
غروب خورشید: 18:40
اذان مغرب: 18:59

- دانشگاه - چاپ دستاوردهای پژوهشی دو تن از محققان دانشگاه مازندران در ژورنال Scientific Reports

تبلیغات

تاریخ 11 دی 1396 ساعت 07:28:37
منبع: روابط عمومی دانشگاه مازندران
کد خبر: 032564
       به گزارش روابط عمومی دانشگاه مازندران، دو تن از محققان این دانشگاه موفق به چاپ دستاوردهای پژوهشی خویش در حوزه گرانش کوانتومی در ژورنال بسیار معتبر Scientific Reports از مجلات بسیار معتبر زیر مجموعه انتشارات نیچر شده‌اند.

براساس این گزارش، محسن خدادی دانشجوی دکتری فیزیک-گرایش گرانش و کیهانشناسی دانشگاه مازندران با راهنمایی پروفسور کوروش نوذری توانستند روشی برای آزمون گرانش کوانتومی در چارچوب کوانتش پلیمری فضازمان ارائه دهند. در حال حاضر به نظر می رسد که گرانش کوانتومی نظریه نهایی توصیف همه پدیده ها و برهم کنش های طبیعت است که در نهایت وحدت بخش برهم کنش های بنیادی طبیعت می باشد. این نظریه به طور موثر در مقیاسهای انرژی بالا (طولهای بسیار کوچک, از مرتبه طول پلانک) نمود پیدا می کند و در اصل قابل آزمودن در این مقیاس های انرژی می باشد.

این دو محقق دانشگاه مازندران توانستند در چارچوب کوانتش پلیمری ساختار فضازمان، روشی برای آزمون گرانش کوانتومی در مقیاسهای انرژی پایین تر و قابل دسترس در حیطه تکنولوژی کنونی بشر پایه ریزی کنند که براساس ایده تداخل سنجی در یک سیستم اپتومکانیکی (Optomechanical) می باشد. نظریه این محققان با طراحی یک چینش اپتومکانیکی توسط همکارانی از کانادا و هندوستان مورد پذیرش مجله بسیار معتبر Scientific Reports از مجلات زیر مجموعه انتشارات نیچر برای چاپ قرار گرفته است.

لازم به یادآوری است که این دستاورد بزرگ علمی به زودی در مجله مذکور به چاپ می رسد.

Bookmark and Share